شناسهٔ خبر: 118368 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری استان خبر داد:

هفت نقطه حادثه خیز در محورهای ارتباطی ایلام اصلاح شد

حذف نقاط حادثه خیز مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای ایلام از شناسایی ۱۴ نقطه حادثه خیز در نقاط محتلف استان در سال جاری خبر داد و گفت: از این تعداد هفت نقطه با هدف کاهش حوادث رانندگی اصلاح شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (ایلام)، سید زاهدین چشمه خاور اظهار داشت: این نقاط شامل محور ملکشاهی - میمه نقطه سه راهی سنگ شکن، نقطه بان باریک، مسیر ملکشاهی - مهران محور پیچ گنبد، ایوان - اسلام آباد نقطه ساتیان - حاجی حاضر،  سرابله - پل سیمره نقطه پیچ دکل مخابرات، محور سرابله پل سیمره پیچ مله مازگ و محور دهلران - مهران واریانت کارخانه گچ بوده است.

وی اصلاح نقاط حادثه خیز در راستای کاهش شمار تصادفات را از اولویت‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان در سال جاری برشمرد و افزود: تلاش برای کاهش حوادث جاده‌ای یک دغدغه ملی بوده و برای اصلاح تمام این نقاط و ارتقای ایمنی راه‌های استان نیازمند همکاری مسئولان استانی هستیم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای ایلام یادآور شد: هر چند که اصلاح نقاط حادثه‌خیز در کاهش شمار تصادفات و تلفات انسانی بسیار مؤثر است اما مهمترین اصل در کاهش تصادفات جاده‌ای عوامل انسانی است به همین دلیل باید رانندگان نسبت به رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی و همچنین کاهش مخاطرات رانندگی اقدام جدی کنند.

چشمه خاور با اشاره به دیگر اقدامات اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای ایلام در سال جاری یادآور شد: ۱۷ کیلومتر پروژه لایه حفاظتی (فوگسیل) و عملیات اجرای میکروسرفیسنینگ به طول ۱۱ کیلومتر در سطح جاده های استان از دیگر اقدامات این اداره کل در مدت یاد شده است.

وی اضافه کرد: همچنین در سال جاری بیش از ۱۳ هزار تابلو و علائم در سطح جاده های مواصلاتی استان نصب و اجرا شده است.

چشمه خاور از اجرای  چهار هزار و ۵۰۰ کیلومتر خط کشی در محورهای مواصلاتی استان در سال جاری خبر داد و تاکید کرد: نیروهای اداره ایمنی، ترافیک و حریم این اداره کل در این راستا به منظور افزایش ایمنی راهها، هدایت وسایل نقلیه و آگاهی دادن به کاربران راه بویژه در شب با دید محدود، تفکیک باندهای رفت و برگشت در نقاط بدون جدا کننده وسط و کاهش میزان تصادفات و سوانح رانندگی عملیات خط کشی راههای ارتباطی زیرپوشش را به طور ویژه انجام می دهند.