شناسهٔ خبر: 118377 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری عنوان کرد؛

پیش‌بینی تحویل بخشی از واحدهای مسکن تا پایان امسال

نهضت ملی مسکن شهرکرد مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری در بازدید از واحدهای مسکن در حال احداث منظریه شهرکرد گفت: پیش‌بینی می‌ کنیم؛ در صورت تأمین زیرساخت ها، اولین واحدهای مسکن طرح اقدام ملی استان تا پایان سال جاری تحویل متقاضیان داده شوند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (چهارمحال و بختیاری)، حسینعلی مقصودی در  بازدید از واحدهای مسکن در حال احداث منظریه شهرکرد  که با حضور خبرنگاران صورت گرفت، گفت: مدت قرارداد اجرای این واحدها دو ساله است که در صورت تحویل تا پایان سال، زودتر از موعد آماده شده اند.

وی در خصوص تأمین زمین در طرح نهضت ملی مسکن، به تأمین بیش از ۸۰ درصد زمین در چهارمحال و بختیاری (به جز چهار شهر) اشاره کرد و ادامه داد: در شهرهای غیر از مرکز استان، زمین به بنیاد مسکن تحویل داده شده است و به غیر از بروجن و فرخشهر که ساخت و سازها به صورت انبوه‌سازی است، در سایر شهرها که جمعیت کمتری نیز دارند، طرح به شیوه گروه‌های ساخت اجرا می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری عنوان کرد: در شهرهای لردگان، کیان، سودجان و بلداجی با کمبود زمین مواجه هستیم و چون در آن ها زمین ملی وجود ندارد، راهکار استفاده از زمین‌های مستثنیات متعلق به مردم همچون زمین های کشاورزی که بر اساس قانون جهش تولید مسکن جزء نهالستان‌ها، جنگل‌ها، مراتع و...  نبوده و هیچ گونه کشتی در این زمین‌ها انجام نمی شود، پیش بینی شده که به صورت مشارکتی با مردم، ساخت و ساز مسکن انجام شود.
مقصودی با اشاره به مفهوم گروه‌های ساخت، نیز گفت: این یعنی زمین توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به دو یا سه متقاضی اختصاص داده ‌شود و عملیات ساخت و ساز توسط خود افراد انجام می‌شود و نیازی به واریز وجه برای اجرای عملیات ساخت و ساز از سوی متقاضی وجود ندارد و در استان به دلیل کمبود زمین و نیاز به الحاق از محدوده شهرها، تا حدی از طرح گروه‌های ساخت عقب هستیم.

وی خاطرنشان کرد: ساخت ۴۰ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی طی ۴ سال در قالب طرح نهضت ملی مسکن سهمیه استان چهارمحال و بختیاری است که بیش از این برنامه اعلامی هم ثبت نام و هم برنامه‌ریزی جهت اجرا صورت گرفته است.