شناسهٔ خبر: 118378 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در شش ماه سال جاری صورت پذیرفت:

اجرای ۱۲۰ کیلومتر روکش آسفالت در جاده های روستایی مازندران

مازندران- روکش سرپرست معاونت فنی و راه های روستایی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مازندران اظهار داشت: به منظور افزایش ضریب ایمنی و در راستای محرومیت زدایی محورهای روستایی استان ۱۲۰ کیلومتر از راه های روستایی استان در ۶ ماهه سال جاری عملیات ساخت، بهسازی ،نگهداری و روکش آسفالت صورت پذیرفت.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از مازندران، یاسر ابراهیمی اظهارداشت: مازندران به دلیل شرایط اقلیمی و جغرافیایی همواره در فصول مختلف سال علی الخصوص فصل تابستان گردشگران و مسافران بی شماری را از سرتاسر میهن عزیزمان پذیرا بوده ، از این رو محورهای مواصلاتی این استان همواره پرحجم و پرتردد است.

وی در ادامه گفت: با توجه به این که حمل قسمت اعظمی از محصولات کشاورزی استان به مبادی خارج از استان از طریق حمل و نقل جاده ای  انجام می شود ، وجود زیر ساخت های مناسب برای تردد ناوگان حمل و نقل  مناسب تر برای حمل محصولات کشاورزی ضروری است ، لذا محورهای فرعی و روستایی استان نیازمند نگاه ویژه و توجه بیشتر از سوی مسئولین امر هستند.

ابراهیمی بهسازی، مرمت، شن‌ریزی و آسفالت راه‌های روستایی را از اولویت‌های این اداره کل برشمرد و گفت : ایجاد و توسعه زیرساخت‌ها از جمله بازسازی، بهسازی و آسفالت راه‌های روستایی موجب تسهیل در داد و ستد و افزایش درآمد روستاییان شده و مانع مهاجرت آنها به شهرها می‌شود.

سرپرست معاونت فنی و راه های روستایی خاطر نشان ساخت : بر اساس آخرین آمار این اداره کل از تعداد ۳۶۲۲ روستا در استان ، تعداد ۱۷۱ روستا زیر ۲۰ خانوار و تعداد ۲۱۷۴ روستای بالای ۲۰ خانوار از راه آسفالته برخوردارند.

وی تصریح کرد: حدود ۹۷ درصد از جمعیت روستایی مازندران ( روستاهای بالای ۲۰ خانوار ) از راه آسفالته برخوردارند.

ابراهیمی با اشاره به اینکه بیش از ۹۰ درصد حمل کالا و مسافر در استان از طریق راه های مواصلاتی  است،افزود: از آنجایی که مازندران  یکی از قطب‌های کشاورزی است، نیاز استان به راه و جاده مناسب محسوس بوده ، برای همین در سال‌های اخیر برای توسعه شبکه راه‌های ارتباطی استان گام‌های خوبی برداشته شده است.