شناسهٔ خبر: 118398 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه اعلام کرد:

اخذ بیش از ۱۵۰۰ هکتار سند مالکیت به نام سازمان ملی زمین و مسکن در ۶ ماهه ابتدای سال ۱۴۰۱

نشست سراسری ررسی اسناد اخذ شده اراضی سازمان ملی مدیرکل راه و شهرسازی استان گفت: با اخذ بیش از ۱۵۰۰ هکتار اسناد مالکیت به نام سازمان ملی زمین و مسکن در ۶ ماهه اول سال جاری ، کرمانشاه ، پیشتاز در تحویل اراضی استان ، در راستای اجرای ماده ۱۰ قانون و آیین نامه ۲۰ اجرایی آن است .

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (کرمانشاه)، مهرداد آهکی گفت : از کل اراضی منابع ملی قابل تحویل در استان ،  ۱۸۸۴۰ هکتار به اداره کل راه و شهرسازی استان تحویل شده که این عدد ۷/۹۸ درصد کل اراضی مذکور را پوشش می دهد .

وی تصریح کرد : تا این لحظه ۱۱۴۴۰ هکتار سند مالکیت به نام سازمان ملی اخذ گردیده ، و اخذ سند ۷۰۰۰ هکتار باقی در دست اقدام است .

وی دلیل کندی انتقال اسناد باقی را،وجود اصل سند مالکیت در خزانه دارایی اعلام کرد و گفت:بمنظور رفع این مشکل مقرر شده ، منابع طبیعی بر اساس اطلاعات موجود در بانک اطلاعاتی ،حداکثر همکاری را بعمل آورد و با توجه به هماهنگی با اداره ثبت و اسنادهم اداره کل راه و شهر سازی موارد مشتمل بر ۱۳۵ قطعه زمین را جهت اخذ اطلاعات لازم به اداره ثبت ارسال تا اطلاعات لازم از طریق خزانه دریافت شود.

گفتنی است این اطلاعات در نشست مدیران سازمان ملی ، سازمان جنگلهای کشور در امور اراضی و مدیران کل ادارات راه و شهرسازی سراسر کشور مطرح و کرمانشاه در این جلسه ویدیویی به عنوان یکی از دستگاه های پیشتاز معرفی شد .