شناسهٔ خبر: 118409 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد؛

بارش باران و وزش باد شدید از روز جمعه در استان‌های ساحلی دریای خزر و شمال غرب کشور / تهران فردا خنک تر می‌شود

بارش باران در شهر کارشناس سازمان هواشناسی با اعلام اینکه فردا تهران خنک تر می شود، گفت: از روزجمعه در استان‌های ساحلی دریای خزر و شمال غرب کشور و ارتفاعات البرز شاهد بارش باران و همراه با رعد و برق و وزش باد شدید خواهیم بود.

فریبا گودرزی کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، با تشریح آخرین پیش‌بینی‌ها برای وضعیت جوی کشور طی امروز ۲۷ مهر و روزهای آتی، گفت: امروز بارش‌ها به شکل پراکنده در بخش‌هایی از استان‌های ساحلی خزر، اردبیل و خراسان شمالی را شاهد هستیم که به تدریج این بارش‌ها به اتمام می رسد.

وی افزود: امروز در مناطق شرق و شمال شرق کشور پدیده غالب وزش باد شدید و گاهی گرد وخاک خواهد بود و فردا در استان‌های ساحلی خزر و اردبیل افزایش دما رخ می دهد و مجدد روزهای جمعه و شنبه در استان‌های ساحلی دریای خزر و شمال غرب کشور و ارتفاعات البرز بارندگی ها همراه با رعد و برق و وزش باد شدید آغاز خواهد شavtد. ضمن اینکه این مناطق کاهش دما را تجربه خواهند کرد.

به گفته گودرزی از روز یکشنبه از شدت بارش‌ها در مناطق گفته شده کاسته می شود و بخش‌هایی از شمال شرق و استان‌هایی که در دامنه های جنوبی البرز واقع شده اند بارش نیز خواهند داشت.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: روزهای شنبه و یکشنبه در شرق و شمال شرق کشور و دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی وزش باد شدید و گاهی گرد وخاک رخ می دهد و دریای خزر روزهای جمعه و شنبه مواج و متلاطم خواهد بود.

گودرزی اضافه کرد: در تهران هم امروزآسمان کمی ابری به همراه وزش باد خواهد بود که در برخی مواقع وزش باد شدید خواهد شد. بیشنیه دما در گرمترین ساعت به ۲۴ درجه بالای صفر می رسد و کمینه دما پیش بینی می شود حدودا به ۱۴ الی ۱۵بالای صفر برسد.

کارشناس سازمان هواشناسی خنک‌ترین مرکز استان را شهرکرد با کمینه دمای یک درجه بالای صفر عنوان کرد گفت: همدان و زنجان به ترتیب با دمای ۴ و۵ درجه بالای صفر رکوردار بعدی ثبت شده اند و گرمترین مراکز استان اهواز و بندرعباس با بیشینه دمای ۳۸ درجه بالای صفر ثبت شده اند.