شناسهٔ خبر: 118419 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان خاطرنشان کرد؛

ثبت تردد ۹۳ میلیون خودرو در محورهای مواصلاتی استان کرمانشاه/ ایمن سازی و آشکارسازی ۵۹ تقاطع در محورهای شریانی طی شش ماه

ایمن سازی محورهای خراسان جنوبی پس از سیلاب.jpg مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه از ثبت تردد ۹۳ میلیون خودرو در محورهای مواصلاتی استان کرمانشاه و ایمن سازی و آشکارسازی ۵۹ تقاطع در محورهای شریانی طی شش ماه خبر داد.

فریبرز کرمی، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه، در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، اقدامات صورت گرفته توسط اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان طی شش ماهه نخست سال ۱۴۰۱ را تشریح کرد و گفت: طی این بازه زمانی تردد ۹۳ میلیون خودرو در محورهای مواصلاتی استان کرمانشاه به ثبت رسیده است.

وی همچنین از تردد ۱۳ میلیون دستگاه وسایل نقلیه سنگین و تردد ۷۹ میلیون وسیله نقلیه سبک در جاده‌های استان خبر داد و عنوان کرد: نصب نیو جرسی و گاردریل به طول ۱۴ کیلومتر، اجرای ۷۷۵ کیلومتر خط کشی سرد، نصب یک هزار و ۸۲۲ تابلو اخطاری، انتظامی و علائم و نگهداری و به روزرسانی ۱۴۸ کیلومتر روشنایی راه‌ها از اقداماتی است که اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کرمانشاه در شش ماه نخست سال ۱۴۰۱ در دستور کار قرار داد. 

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه اعلام کرد: نسبت به احداث  ۲۷ کیلومتر کابل خود نگهدار، نصب ۲۷ هزار گل گارد روی گاردریل‌ها و تودلی نیوجرسی‌ها و ایمن سازی و آشکارسازی ۵۹ تقاطع در محورهای شریانی این استان نیز اقدام شده است.

کرمی با بیان اینکه در بازه زمانی شش ماهه نخست سال جاری ۲۴ نقطه پرحادثه در شهرستان‌های استان کرمانشاه رفع شده است، گفت: احداث ۱۵ دستگاه پل جدید و تعریض ۷۲ دستگاه پل باکسی با دهانه دو متر نیز انجام شد.

وی افزود: ۴۷۲ کیلومتر عملیات آسفالتی اجرا شده است که تناژ آسفالت مصرفی به صورت پیمانی و امانی ۲۴۳ هزار تن بود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه عملیات روکش آسفالت ۴۰ کیلومتر از راه روستایی و فرعی را یکی دیگر از اقدامات این سازمان خواند و اظهار کرد: طی شش ماه گذشته زیرسازی و آماده‌سازی ۸۴ کلیومتر از راه‌های روستایی و فرعی برای انجام عملیات روکش آسفالت نیز در دستور کار قرار داشت و نسبت به آن اقدام شد.