شناسهٔ خبر: 118427 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان:

عوامل راهداری در حال پاکسازی راه‌ها هستند

راهداری گلستان مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان با توجه به وقوع بارندگی شدید رگباری سه شنبه شب و طغیان رودخانه ها و ورود رسوبات و خار و خاشاک و شاخ و برگ و تنه درختان و انسداد دهانه پل ها و آبگرفتگی و جاری شدن سیلاب به سطح راه‌ها، اعلام کرد که ماشین آلات و عوامل راهداری در حال پاکسازی راهها هستند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(گلستان)، عادل مصدقی گفت: بارندگی شدید شب گذشته موجب انسداد دهانه پل ها و آبگرفتگی سطح جاده ها و انسداد مقطعی ترافیک برخی از محورها از جمله بزرگراه گرگان- کردکوی و بندرگز در محدوده های سالیکنده و گرجی محله، محور گرگان آق قلا محدوده قربان آباد، جاده آزادشهر- شاهرود در محدوده روستای وطن تا گردنه خوش ییلاق و محور توسکستان دچار آبگرفتگی و انسدادهای مقطعی شده بود.

به گفته وی، هم اینک ترافیک در بزرگراه گرگان- کردکوی و محور گرگان به آق قلا ، توسکستان و زیارت و محور آزادشهر به خوش ییلاق و سایر محورهای استان برقرار است.

مصدقی با بیان اینکه برخلاف هشدار هواشناسی، بارندگی های دیشب در برخی مناطق به ۸۰ میلی متر هم رسیده بود، اظهارداشت: با توجه به شروع فصل زمستان و امکان وقوع بارندگی های پی در پی و با شدت بالا بویژه در نواحی کوهستانی، از هم استانی ها درخواست می شود که از رفتن و اسکان در این مناطق و همچنین سفرهای غیر ضروری پرهیز کنند.

به گفته وی، در صورت سفر هم، در طول راه نکات ایمنی و رانندگی را رعایت کرده و نهایت همکاری را با عوامل راهداری و پلیس راه به عمل آورند.

مصدقی، تماس با تلفن گویای ۱۴۱ را بعنوان مهمترین مرکز اطلاع رسانی وضعیت راهها در شرایط ناپایدار جوی و بحران های طبیعی برای کاربران جاده ای بیان کرد.

طول راههای استحفاظی گلستان بالغ بر ۵ هزار کیلومتر می‌شود.