شناسهٔ خبر: 118438 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان اعلام کرد؛

رشد ۲۹ درصدی عملیات تخلیه‌وبارگیری بندر چابهار طی ۶ ماه گذشته

بندر چابهار مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان از رشد ۲۹ درصدی عملیات عملیات تخلیه‌وبارگیری بندر چابهار در نیمسال نخست سال جاری خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، قاسم عسکری‌نسب مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه میزان عملیات تخلیه و بارگیری کالا اعم از کالاهای اساسی، نفتی، غیرنفتی و کانتینری بندر چابهار طی ۶ ماهه نخست سال جاری معادل ۱ میلیون و ۷۸۱ هزار و ۵۰۵ تن بود، گفت: مجموع عملیات تخلیه و بارگیری در بندر چابهار طی مدت مذکور نسبت به مدت مشابه سال گذشته حاکی از رشد ۲۹ درصدی است.

وی ادامه داد: میزان عملیات تخلیه و بارگیری کالاهای اساسی در بندر چابهار طی نیمسال نخست سال جاری ۹ درصد، کالاهای نفتی و پتروشیمی ۶.۵ درصد و کالاهای غیرنفتی ۴۸.۲ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد داشته است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه ایمنی بندری چابهار در نیمسال نخست سال جاری ۴۱ درصد رشد داشته است، عنوان کرد: همچنین ایمنی دریایی این بندر در مدت مذکور نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۰ رشد ۴۳ درصدی داشته است.

عسکری‌نسب با بیان اینکه واگذاری فاز ۲ طرح توسعه بندر شهید بهشتی به عنوان یک فرصت سرمایه‌گذاری خارجی به شمار می‌رود، اعلام کرد: مشخصات فاز ۲ طرح توسعه بندر شهید بهشتی چابهار شامل احداث و تجهیز برای پهلودهی شناورهای نسل هشتم در طول ۱۰۰۰ متر اسکله با ۳۵ هکتار محوطه کانتینری است و ظرفیت سالانه آن ۲۷ میلیون تن با آبخور ۱۹ متری است.

به گزارش سازمان بنادر و دریانوردی، وی همچنین با تاکید بر ضرورت و تسریع در انجام مطالعات و احداث شبکه ریلی بندر چابهار، تصریح کرد: انجام مطالعات احداث کریدور دسترسی بندر شهید بهشتی نیز امری ضروری است و در عین حال باید شاهد تامین و جایگزینی شناورهای خدماتی با اولویت یدک کش باشیم.