شناسهٔ خبر: 118443 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل فرودگاه‌های استان فارس اعلام کرد؛

افزایش ۱۲۸ درصدی پروازهای بین المللی فرودگاه شیراز طی ۶ ماهه نخست سال جاری

فرودگاه شیراز مدیرکل فرودگاه‌های استان فارس با اعلام ثبت دو هزار و ۵۸۸ پرواز بین المللی در فرودگاه شیراز گفت: این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته که یک هزار و ۱۳۵ پرواز انجام شده است، رشد ۱۲۸ درصدی داشته است.

غلامرضا کریم آقائی مدیرکل فرودگاه‌های استان فارس در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، به بررسی عملکرد ۶ ماهه اول ۱۴۰۱ فرودگاه شیراز پرداخت و گفت:  بر اساس آمار در ۶ ماهه نخست امسال دو هزار و ۵۸۸ پرواز بین المللی در فرودگاه شیراز به ثبت رسیده، که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که یک هزار و ۱۳۵ پرواز انجام شده است، رشد ۱۲۸ درصدی داشته است.

در ادامه وی با اعلام افزایش ۴۵ درصدی اعزام و پذیرش در سال جاری بیان کرد: روند اعزام پذیرش مسافر در سال جاری افزایشی بوده است و از ۹۲۵ هزار و ۴۵۶ مسافر طی شش ماهه سال ۱۴۰۰ به یک میلیون و ۳۴۶ هزار و ۸۲ مسافر در سال ۱۴۰۱ افزایش یافته است.

مدیرکل فرودگاه‌های استان فارس اظهار کرد: مجموع بار جابجا شده در این مدت ۱۵ هزار و ۴۹۲ تن می باشد که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته که نه هزار و ۹۴۲ تن بوده است، افزایش ۵۶ درصدی را نشان می دهد.