شناسهٔ خبر: 118459 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی اعلام کرد؛

تشدید بارش‌ها در مناطق شمالی کشور از روز شنبه/ بارش پراکنده باران در پایتخت

باران پاییزی کارشناس سازمان هواشناسی از تشدید بارش‌ها در مناطق شمالی کشور از روز شنبه و بارش پراکنده باران در پایتخت خبر داد.

امین حسین نقشینه، کارشناس سازمان هواشناسی، در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، با بیان اینکه امروز، پنجشنبه، ۲۸ مهرماه، در بیشتر مناطق کشور جوی آرام را شاهد خواهیم بود، گفت: در شرق کشور اما وزش باد شدید رخ می‌دهدکه موجب خیزش گرد و خاک می‌شود.

وی با اشاره به ورود سامانه بارشی به شمال غرب ایران از روز فردا، عنوان کرد: استان‌های شمال غرب، نقاطی از غرب، دامنه‌های جنوبی البرز و استان‌های قزوین و البرز افزایش ابر، رگبار، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید را تجربه می‌کنند.

کارشناس سازمان هواشناسی با تاکید بر اینکه فردا به تدریج با شمالی شدن جریانات روی دریای خزر بارش باران در سواحل شمالی آغاز می‌شود، گفت: این پدیده با کاهش دما همراه خواهد بود؛ همچنین روز شنبه مقدار بارش در مناطق شمال کشور تشدید خواهد شد و در استان‌های خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی افزایش ابر و رگبار پراکنده باران را خواهیم داشت.

نقشینه از کاهش فعالیت سامانه بارشی در شمال غرب و از روز شنبه خبر داد و اعلام کرد: این سامانه در سواحل دریای خزر، استان‌های اردبیل، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی و سمنان به صورت بارش پراکنده تداوم می‌یابد و به تدریج از شمال شرق کشور خارج می‌شود.

وی برای روز دوشنبه در برخی از مناطق غربی و غرب سواحل دریای خزر بارش پراکنده باران را پیش‌بینی و عنوان کرد: روز یکشنبه در شمال شرق و شرق کشور و استان‌های واقع در نوار غربی و دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی وزش باد شدید می‌تواند گرد و خاک را به همراه داشته باشد.

به گفته نقشینه از فردا تا روز یکشنبه دریای خزر مواج و متلاطم خواهد بود.

کارشناس سازمان هواشناسی با بیان اینکه تهران نیز طی امروز و فردا غبار محلی را تجربه می‌کند، گفت: پایتخت از فردا بعد از ظهر شاهد افزایش سرعت وزش باد است و در روزهای شنبه و یکشنبه بارش باران در تهران به صورت پراکنده رخ می‌دهد. همچنین بیشینه دمای تهران امروز ۲۶ و فردا به ۲۸ درجه می‌رسد؛ کمینه دما در پایتخت اما به ۱۵ درجه خواهد رسید.