شناسهٔ خبر: 118482 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

سازمان هواشناسی هشدار دریایی سطح نارنجی صادر کرد؛

افزایش ارتفاع ۲.۵ متری موج در سواحل شمالی کشور/خطر غرق شدن شناورهای سبک و تفریحی

ارتفاع طول موج سازمان هواشناسی کشور با صدور هشدار سطح نارنجی از وزش باد نسبتا شدید، افزایش ارتفاع موج و خطر غرق شدن شناورهای سبک و تفریحی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، سازمان هواشناسی کشور با صدور هشدار سطح نارنجی از وزش باد نسبتا شدید و افزایش ارتفاع موج خبر داد و زمان شروع این پدیده را پس از ظهر روز جمعه ۲۹ مهرماه و زمان پایان آن را پیش از ظهر یک‌شنبه، یکم آبان ماه اعلام کرد.

براساس اعلام این سازمان روز جمعه در مناطق ساحلی و دور از ساحل در استان‌های گیلان و مازندران و روز یکشنبه در مناطق ساحلی و دور از ساحل در استان‌های گیلان، مازندران و گلستان اثر خواهد گذاشت که افزایش ارتفاع موج در ساحل میانگین بین ۱/۵ تا ۲/۵ متر و در مناطق فراساحل ۲/۵ تا ۳/۵ متر را به همراه دارد.

آسیب به قفس‌ها و تورهای صیادی، اختلال در ترددهای دریایی، خطر غرق شدن شناورهای سبک و تفریحی، آسیب به شناورهای نیمه سنگین و مسافربری و خطر خسارت به تاسیسات دریایی از جمله پیامدهای این پدیده است؛ لذا سازمان هواشناسی کشور بر محدودیت در فعالیت‌های دریایی از جمله فعالیت‌های تفریحی، اتخاذ محدودیت و تمهیدات لازم جهت تردد با شناورهای سبک و قایق‌های صیادی و تمهیدات پیشگیرانه از خسارات احتمالی تاکید کرد.