شناسهٔ خبر: 118487 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

جام جهانی فوتبال مهمترین محور مذاکرات

وزیر راه و شهرسازی در راس هیأتی وارد قطر شد

دیدار رستم قاسمی با  جاسم بن سیف السلیطی وزیر حمل ونقل قطر وزیر راه و شهرسازی در راس هیأتی متشکل از معاونان خود در حوزه دریایی و هوایی و نمایندگان وزارتخانه های ورزش وجوانان و گردشگری و میراث فرهنگی وارد قطر شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، رستم قاسمی که امروز صبح به قطر سفر کرد با خالد بن خلیفه بن عبدالعزیز آل ثانی نخست‌وزیر قطر و جاسم بن سیف السلیطی وزیر حمل ونقل قطر در دوحه دیدار و مذاکره کرد.
مهمترین محورهای این مذاکرات همکاری دو کشور در حمل و نقل دریایی و هوایی به خصوص در زمان برگزاری بازی های جام جهانی در قطر و تسهیل سفر بود.
وزیر راه و شهرسازی کشورمان در این مذاکرات دو جانبه، به بررسی جزئیات سفر ایرانی ها به قطر برای حضور در جام جهانی و سهمیه در نظر گرفته شده برای ایران پرداخت.

وزیر راه و شهرسازی در راس هیأتی وارد قطر شد


سازمان بنادر و دریانوردی پیش از این اعلام کرده بود که برای سفر دریایی به قطر شرکت کشتیرانی والفجر کشتی کاتاماران را آماده جابه‌جایی مسافر کرده است و همزمان دو فروند شناور کروز در بخش خصوصی برای این کار اعلام آمادگی کرده‌اند و تا آبان‌ماه این سه شناور بزرگ آماده جابه‌جایی مسافران خواهند بود.
همچنین بخش دریایی پایانه مسافری بین‌المللی دریایی بندر بوشهر به منظور پشتیبانی از جام جهانی ۲۰۲۲ فوتبال آماده شده و پایانه مسافری بین‌المللی دریایی این بندر هم در آبان‌ماه سال جاری، آماده بهره‌برداری خواهد بود.