شناسهٔ خبر: 118507 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی اعلام کرد:

الزام نصب حفاظ بر روی کامیون ها و کامیونت ها از اول دی ماه

نصب حفاظ مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی از الزامی شدن نصب حفاظ جلو، عقب و جانبی بر روی کامیون ها و کامیونت ها از اول دی ماه سال جاری خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(خراسان شمالی)، محمد مشتری گفت: به استناد طرح تهیه شده در کارگروه ویژه کمیسیون ایمنی راه ها، مقرر است کنترل و نظارت بر نصب حفاظ ایمنی وسایل نقلیه باری با سن بالای ۵ سال از اول دی ماه امسال اجرایی شود.

وی با تاکید بر این که از اول دی ماه از حرکت کامیون ها و کامیونت های فاقد حفاظ جلو، عقب و جانبی جلوگیری و نسبت به آن ها اعمال قانون می شود، اضافه کرد: پس از تاریخ یاد شده در صورتی که وسایل نقلیه باری نسبت به نصب حفاظ اقدام نکرده باشند، نمی توانند معاینه فنی و بارنامه دریافت کنند همچنین پاسگاه های پلیس راه با مالکان این ناوگان برخورد قانونی می کنند.

وی افزود: ۱۹۱ هزار دستگاه ناوگان باری در کشور مشمول طرح نصب حفاظ جلو، عقب و جانبی هستند که از این تعداد ۳ هزار و ۸۱۴ دستگاه ناوگان مربوط به این استان است.
وی اظهارکرد: با توجه به این که درصد قابل ملاحظه ای از جان باختگان و مجروحان سوانح ترافیکی ناشی از برخورد سواری ها با وسایل نقلیه باری و قرار گرفتن آن ها در زیر کامیون ها و کامیونت ها حادث می شود لذا نصب حفاظ جلو، عقب و جانبی نقش موثری در بازدارندگی و کاهش جان باختگان و مجروحان در سوانح ترافیکی ناوگان مذکور خواهد داشت.

مشتری خاطرنشان کرد: به منظور تسهیل اجرای این طرح، مالکان کامیون های فاقد حفاظ باید به مراکز کاربری ساز و مراکز خدمات پس از فروش شرکت های تولید کننده ناوگان باری و کارگاه های خرد که با رعایت استانداردهای حفاط توانایی نصب حفاظ را دارا هستند، مراجعه کنند.

به گفته این مسئول لیست این مراکز به تشکل های صنفی رانندگان و شرکت های حمل و نقل باری استان ارسال شده است.