شناسهٔ خبر: 118517 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی کشور اعلام کرد؛

شدت بارش ها از روز شنبه در استان‌های شمالی و شمال غرب و شرق کشور / دریای خزر مواج و متلاطم

بارش باران کارشناس سازمان هواشناسی کشور با اعلام شدت بارش ها از روز شنبه در استان‌های شمالی و شمال غرب و شرق کشور گفت:در دو روز آینده دریای خزر مواج و متلاطم است .

فریبا گودرزی، کارشناس سازمان هواشناسی، در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، با تشریح آخرین پیش‌بینی‌ها برای وضعیت جوی کشور طی امروز ۳۰مهر و روزهای آتی، گفت: امروز صبح در شهرکرد و لاله‌زار کرمان دمای کمینه صفر درجه ثبت شده است، در بوئین و میاندشت اصفهان نیز دمای کمینه یک درجه بالای صفر شد که به ترتیب سردترین مناطق کشور بودند.

کارشناس سازمان هواشناسی اعلام کرد: روز گذشته دمای هوا در میناب و رودان دمای بیشینه به ۴۰ درجه بالای صفر رسید  و در قصر قند هم به ۳۹ درجه  بالای صفر ثبت شد که گرمترین مناطق کشور بودند.

گودرزی با بیان اینکه امروز شنبه بارش‌ها در شمال غرب، سواحل دریای خزر، ارتفاعات البرز، خراسان شمالی وشمال خراسان رضوی و همین طور در شمال استان‌هایی مثل کرمانشاه و همدان و قزوین پیش بینی می شود، گفت: امروز در مناطق ساحلی گیلان و غرب مازندران بارش‌ها شدیدتر است.

وی افزود: وزش باد به همراه کاهش دما را در نوار شمالی به ویژه در سواحل شمالی و شمال شرق کشور پیش بینی می شود  و در ارتفاعات البرز و اردبیل احتمال بارش باران و برف وجود دارد.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: فردا بارش ها در استان های اردبیل، گیلان، غرب مازندران و ارتفاعات استان‌هایی مثل گلستان و سمنان  ادامه دارد و بارش در شمال شرق و شمال غرب کشور کمتر شده و به شکل پراکنده خواهد بود.

وی با اعلام اینکه در دو روز آینده دریای خزر مواج و متلاطم است بیان کرد: احتمال آسیب به قفس‌ها و تورهای صیادی وجود دارد، اختلال در ترددهای دریایی و خطرغرق شدن شناورهای سبک و تفریحی در سواحل استان مازندران و گیلان وجود دارد و فعالان دریایی تمهیدات لازم را در نظر داشته باشند.

گودرزی با اعلام هشدار سطح نارنجی در مورد شدت بارش ها گفت: در آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل ، گیلان، مازندران، گلستان و خراسان شمالی بارش ها به نسبت شدیدتر خواهد بود و احتمال گرفتگی معابر و رانش زمین  وجود دارد  وحتما رانندگانی که قصد تردد در این مناطق را دارند تجهیزات زمستانی همراه داشته باشند.

کارشناس سازمان هواشناسی با بیان اینکه امروز بعد از ظهر در بیشتر مناطق تهران  به ویژه غرب و جنوب استان احتمال گرد و خاک وجود دارد گفت: بیشینه دما  امروز تهران به ۲۹ درجه بالای صفر خواهد رسید.