شناسهٔ خبر: 118563 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خبر داد:

اجرای بیش از ۸۰ میلیارد ریال پروژه عمرانی پدافند غیرعامل در راه‌های خراسان رضوی 

7654 مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی از فعالیت‌های گسترده این اداره کل در راستای تسهیل مدیریت بحران، ایمن‌سازی و تداوم و ارتقاء خدمات ضروری و تقویت و نگهداری زیرساخت‌های مهم و حائز اهمیت حمل و نقل استان، خبر داد.  

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از خراسان‌رضوی، ، جعفر شهامت در خصوص اقدامات انجام شده در راستای اهداف پدافندغیرعامل گفت: با احداث پل باکسی بتنی ۱۷ دهانه شهرستان کدکن، شاهد کاهش آسیب‌پذیری، تداوم و ارتقاء خدمت‌رسانی محور مواصلاتی کدکن - رباط‌سنگ خواهیم بود، لزوم احداث این پل به دلیل انسداد محور در اثر بارش نزولات و جاری شدن سیلاب و مشکلات عدیده گریبان‌گیر مردم است.  
وی ادامه داد: به منظور رفع مشکلات مردم منطقه و جلوگیری از انسداد مسیر شهرستان‌های کدکن و رباط‌سنگ و روستاهای اطراف این پل با هزینه‌ای بالغ ۲۵ میلیارد ریال و با عرض ۱۱ و طول ۴۱ متر ساخته شده است.  
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان‌رضوی دیگر اقدام پدافند غیر عامل اداره کل را اینگونه عنوان کرد: آبنمای باکسی ۱۲ دهانه محور جعفرآباد - تربت‌جام با هدف پیشگیری و کاهش خسارت، تسهیل مدیریت بحران و آسیب‌های وارده به راه با هزینه‌ای بالغ ۲۰ میلیارد ریال و اجرای ۹۶ عدد باکس پیش ساخته بتنی دومتری انجام گردید. همچنین این پل در زمان بارش‌های فصلی از خسارت به راه و انسداد محور جعفرآباد - تربت‌جام جلوگیری می‌کند.  
شهامت خبر داد: با بازسازی و مقاوم‌سازی پل سنگ بست در محور مشهد - فریمان با اعتباری بالغ بر ۱۵ میلیارد ریال یکی از مهم‌ترین زیرساخت‌های بخش حمل و نقل جاده‌ای استان تعمیر، بازسازی و مقاوم‌سازی شد. این اقدام به منظور حفظ تردد دائمی وافزایش تاب‌آوری راه‌های استان، تسهیل مدیریت بحران و ارتقاء خدمت‌رسانی در شبکه حمل و نقل استان، به خصوص در محور  ترانزیتی مشهد - فریمان - تربت‌جام - تایباد و بالعکس که بخشی از کریدور ترانزیتی شرقی - غربی کشور محسوب می‌شود، از اهمیت بالایی برخوردار است.  
وی افزود: بازسازی پل ۸ متری اسماعیل‌آباد با هدف تسهیل مدیریت بحران، ایمن‌سازی محور و تداوم و ارتقاء خدمات ضروری انجام شد. پل ۸ متری پاسگاه اسماعیل‌آباد در محور مشهد - سرخس  با اعتباری بالغ بر ۲۰ میلیارد ریال انجام گردید.