شناسهٔ خبر: 118575 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

با حضور وزیر راه و شهرسازی انجام شد؛

ورود ۴۱۳ دستگاه ناوگان تولید داخل و بازسازی شده به شبکه ریلی/ارزش یک هزار و ۲۷ میلیارد تومانی ناوگان جدید

ببینید | ورود ۴۱۳ دستگاه ناوگان تولید داخل و بازسازی شده به شبکه ریلی مراسم بهره‌برداری از دومین مرحله توسعه ناوگان جدید ریلی با حضور وزیر راه و شهرسازی و مدیر عامل شرکت راه‌آهن برگزار شد که طی این مراسم ۴۱۳ دستگاه ناوگان تولید داخل و بازسازی شده وارد شبکه ریلی کشور شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت از راه و شهرسازی، دومین مرحله ورود ناوگان نو و بازسازی شده در سال ۱۴۰۱ با حضور رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی و سید میعاد صالحی، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل راه‌آهن، برگزار و طی آن ۴۱۳ ناوگان جدید به ارزش یک هزار و ۲۷ میلیارد تومان وارد شبکه ریلی کشور شد.

در این مراسم که اول آبان ماه جاری ایستگاه راه‌آهن تهران برگزار شد، معاونان شرکت راه‌آهن، مدیران شرکت‌های تولیدکننده و سرمایه‌گذار تولید ناوگان ریلی نیز حضور داشتند و از ۴۰۷ دستگاه واگن باری به ارزش ۸۳۶ میلیارد تومان و ۷ دستگاه لکوموتیو به ارزش ۱۹۱ میلیارد تومان، برای پیوستن به شبکه ریلی کشور، رونمایی شد.

واگن‌های باری تولید شده شامل انواع واگن‌های لبه بلند، لبه کوتاه، حمل بالاست و حمل غله ساخت و سرمایه گذاری شرکت‌های داخلی بوده است. همچنین در این زمینه لکوموتیوهای نو و بازسازی شده نیز توسط شرکت های داخلی و با همکاری شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران به چرخه حمل و نقل ریلی کشور افزوده شدند.

گفتنی است تعداد ناوگان تولید و بازسازی شده در سه ماه نخست سال ۳۱۹ دستگاه بود که با تولید و بازسازی ۴۱۳ ناوگان در سه ماه تیر، مرداد و شهریور و مراسم رونمایی به عمل آمده، تعداد تجمعی ناوگان تولید و بازسازی شده در نیمه نخست سال ۱۴۰۱ به ۷۳۲ دستگاه ناوگان می‌رسد که در مقایسه با ۶ ماه ابتدای سال ۱۴۰۰، این میزان رشد ۱۱۹ درصد را نسبت به سال گذشته نشان می‌دهد.