شناسهٔ خبر: 118587 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

در شورای ساماندهی مبادی ورودی و خروجی مجاز زمینی کشور مطرح شد؛

بررسی قطعی مکرر سیستم‌های ارتباطی مخابراتی در پایانه‌های مرزی

جلسه شورای ساماندهی در شورای ساماندهی مبادی ورودی و خروجی مجاز زمینی کشور، قطعی مکرر سیستم‌های ارتباطی مخابراتی در پایانه‌های مرزی و استقرار پلیس گذرنامه در پایانه مرزی رازی طی دو هفته آینده مطرح شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، صبح روز یکشنبه،‌ اول آبان ماه، پنجمین جلسه کارگروه شورای ساماندهی مبادی ورودی و خروجی مجاز زمینی کشور،‌ به ریاست امین ترفع، مدیرکل دفتر تجاری‌سازی و امور تشکل‌های وزارت راه و شهرسازی و با حضور اعضای این شورا برگزار شد.

طی این جلسه بررسی قطعی مکرر سیستم‌های ارتباطی مخابراتی در پایانه‌های مرزی در دستور کار قرار گرفت و مقرر شد در این باره میان مسئولان مربوطه جلسه ویژه‌ای برگزار و گزارشی از زمان قطعی سیستم و راه‌حل‌های رفع آن ارائه شود تا برای مرزهای میرجاوه، رازی، ریمدان و میلک که دچار قطعی و اختلال بیشتری بودند،‌ راهکار جایگزین تعیین شود.

استقرار قرنطینه دامی پیش از گیت گذرنامه نیز از دیگر موضوعاتی بود که در این جلسه مطرح شد. در این باره نیز مقرر شد شرایط و ضوابط عبور دام و حیوانات رسما از طریق مراجع مربوطه ابلاغ شود تا مسافران با آگاهی نسبت به همراه داشتن حیوانات اهلی اقدام کنند.

عدم استقرار نمایندگان گذرنامه در سالن جدید الاحداث پایانه مرزی مورد دیگری بود که در جلسه کارگروه شورای ساماندهی مبادی ورودی و خروجی مجاز زمینی کشور به آن پرداخته شد؛ در این زمینه نیز با تصمیم اعضای حاضر در کارگروه مقرر شد طی دو هفته آینده در محوطه مربوطه که در پایانه رازی برای حوزه گذرنامه در نظر گرفته شده است،‌ مستقر شوند. همچنین قرار است سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جلسات پیگیری و رفع مشکلات مرتبط که در راستای شرایط پایانه و سالن است را برگزار و موارد را مطابق نظر طرفین اصلاح کند.

محور چهارم این جلسه یکسان کردن قوانین ملی با تصمیمات مسئولان استانی در مرزهای مشترک با افغانستان در رابطه با ابعاد و اوزان مجاز بارگیری بود. در این راستا مصوبات چهارمین جلسه شورای ساماندهی مبادلات مرزی استان خراسان جنوبی بررسی شد. اعضای حاضر در جلسه پیشنهادات خود را مطرح کردند و مقرر شد برای رفع معضلات مربوطه کارگروهی تشکیل شود و مسائل را با جدیت بررسی و رفع کنند.

در پایان این جلسه موارد مورد بحث جلسه آتی شورای ساماندهی مطرح و مقرر شد در این جلسه که با حضور وزیر راه و شهرسازی خواهد بود،‌ مسائل مرتبط با مرزهای ریمدان، دوقارون، باشماق و بازرگان مورد بررسی قرار گیرد.