شناسهٔ خبر: 118589 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

معاون حمل‌ونقل وزارت راه و شهرسازی اعلام کرد؛

مناطق آزاد حلقه تقویت همکاری‌های ایران و تاجیکستان در حوزه لجستیک

جلسه با تاجیکستان معاون حمل‌ونقل وزارت راه و شهرسازی مناطق آزاد را فرصتی برای تقویت روابط حمل‌ونقلی و لجستیکی میان ایران و همسایگان دانست و از عزم تاجیکستان برای افزایش همکاری‌های ترانزیتی با ایران خبر داد.

شهریار افندی‌زاده، معاون حمل‌ونقل وزارت راه و شهرسازی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از برگزاری نشست مشترک با قائم مقام وزیر توسعه اقتصادی تاجیکستان خبر داد.

وی درباره موضوعات مطرح شده در این جلسه با اشاره به اینکه مناطق آزاد تاجیکستان زیر مجموعه وزارت توسعه اقتصادی این کشور است، گفت: طی سفری که به دعوت دولت تاجیکستان به این کشور داشتیم، از منطقه آزاد کولاب بازدید کرده و با امکانات و تسهیلات مناطق آزاد تاجیکستان به ویژه منطقه کولاب آشنا شدیم.

معاون حمل‌ونقل وزارت راه و شهرسازی خاطر نشان کرد: منطقه کولاب نقش مهم و تاثیرگذاری در عبور بارها به صورت جاده‌ای از مبدا چین و انتقال آن از طریق ریل به‌ ایران برای رسیدن به مقصد دارد.

افندی‌زاده با اشاره به عزم تاجیک‌ها برای تقویت روابط ترانزیتی و لجستیکی با ایران گفت: قائم مقام وزیر توسعه اقتصادی تاجیکستان با ابراز علاقمندی نسبت به حضور تجار ایرانی در حوزه‌های حمل‌ونقل و لجستیک ایران، از سرمایه‌گذاران کشورمان دعوت کرد تا به سرمایه‌گذاری در منطقه کولاب تاجیکستان اقدام کنند.

وی افزود: ما هم متقابلا از سرمایه‌گذاران تاجیکستان دعوت کردیم تا با حضور در مناطق آزاد ایران، از بندر چابهار و بنادر شمالی کشور از جمله امیرآباد و انزلی که در مناطق آزاد قرار دارند، بازدید کرده و با امکانات و ظرفیت‌های آن آشنا شوند.

افندی‌زاده مناطق آزاد را فرصتی برای تقویت روابط حمل‌ونقلی و لجستیکی میان ایران و همسایگان دانست و تاکید کرد: در برابر سرمایه‌گذاری تجار و فعالان ایرانی در تاجیکستان، ایران هم تسهیلاتی در حوزه حمل‌ونقل برای تجار تاجیکی در مناطق آزاد در نظر خواهد گرفت تا حلقه لجستیکی بین دو کشور برقرار شود.