شناسهٔ خبر: 118626 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در ۷ ماهه گذشته انجام شده است:

تسطیح ، پاکسازی و آزادسازی ۹۰۰کیلومتراز حریم راهها در شهرستان کوثر

تسطیح و پاکسازی محور روستایی رئیس اداره راهداری و حمل ونقل جاده ای شهرستان کوثر گفت:۹۰۰ کیلومتر از حریم راههای شهرستان کوثر در ۷ ماهه گذشته تسطیح،پاکسازی و آزادسازی شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی ازاردبیل،جعفر بابائیان در بازدید از محورهای مواصلاتی این شهرستان با بیان اینکه تسطیح و هموارسازی راههای روستایی در جهت تسهیل در رفت و آمد آنها از وظایف مهم راهداری است گفت:در مدت یاد شده  ۱۷۳کیلومتراز راه های شنی و خاکی شهرستان کوثر توسط راهداران تیغ زنی ، تسطیح و رگلاژ شده است.

وی در جهت ارتقای ایمنی راهها لکه گیری محورهای مواصلاتی شهرستان کوثر را با استفاده از۵۰۰ تن آسفالت سرد و گرم در ۷ ماهه گذشته  یادآور شدو اظهار داشت: دراین مدت ۱۰۰ هزار متر مکعب عملیات  ریزش برداری و سبک سازی ترانشه در محور گیوی – خلخال انجام شده است.

رئیس اداره راهداری و حمل ونقل جاده ای شهرستان کوثر با اشاره به اینکه در مدت یاد شده اجرای عملیات روکش آسفالت ۱۴ کیلومتر ازراه روستایی شویر و الوتوسط راهداران اجرا شده تصریح کرد: در جاده روستایی ام آباد ، امیرآباد ، بنه خلخال و رستم آباد نیزبطول ۵ کیلومتر عملیات حمل ، پخش و تسطیح تراشه آسفالت انجام شده است.

بابائیان در جهت جلوگیری از تجاوز به حریم راه و ساخت و سازهای غیر مجاز از ابلاغ ۲۱ مورد اخطار کتبی به متخلفان و متجاوزان در شهرستان کوثر خبرداد و خاطرنشان شد: ۱۹ عدد از  تابلوهای غیر مجاز از محورهای مواصلاتی این شهرستان  جمع آوری شده است.

وی تعمیر ، بازسازی و نصب ۶۶۴ شاخه گاردریل در محورهای مواصلاتی، شستشوی ۷۱۵۰عدد ازعلائم راهداری در راههای مواصلاتی، تعمیر ، بازسازی و نصب هزار و۵۰۰عدد تابلو و علائم، پاکسازی ۲هزار کیلومتر از کانالهای طرفین در محورهای مواصلاتی، تنقیه ،لایروبی و تنظیم بستر پل ها و آبروها به تعداد ۲۷دهانه به حجم ۳۶۵متر مکعب و پاکسازی شانه و حریم محور های مواصلاتی از زباله های ریخته شده  بمقدار ۱۴۰متر مکعب را از دیگر اقدامات مهم راهداری شهرستان کوثر در ۷ ماهه گذشته برشمرد.

رئیس اداره راهداری و حمل ونقل جاده ای شهرستان کوثر نگداری مستمر ۱۲ عدد از تونل ها را در ۶ نقطه از وظایف مهم راهداران عنوان کرد و گفت: راهداران در محور اردبیل – سرچم (داخل تونلهای دوازده گانه) هزار و۶۴۵عدد بازتاب چشم گربه ای نصب کرده اند.

بابائیان با بیان اینکه راهداری شهرستان کوثر مسئولیت نگهداری از  ۵۲۰ کیلومتر راه ارتباطی در حوزه استحفاظی خود را بر عهده داردافزود: از این مقدار ۱۹۰کیلومتر راه اصلی و فرعی ، ۲۱۵کیلومتر راه آسفالته روستایی ، ۱۱۵کیلومتر راه شوسه و خاکی می باشد.