شناسهٔ خبر: 118647 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مشاور رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در امور مطالعات راهبردی مطرح کرد؛

توزیع ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای خط کشی راه ها / منظر جاده های خراسان شمالی در حوزه علائم بهتر از بسیاری از استان ها

شورای اداری مشاور رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در امور مطالعات راهبردی در جلسه شورای اداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی از توزیع ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای خط کشی راه ها در کشور خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(خراسان شمالی)، مهران قربانی با اشاره به فعالیت مجتمع های خدماتی رفاهی در طول جاده ها گفت: بزرگترین تهدید کننده ایمنی راه، دسترسی هایی است که ایجاد می شود و جاده را غیر ایمن می کند به طوری که هر دسترسی که در راه ها ایجاد می کنیم ۵ درصد غیرایمن می شود و اگر نقاط ایمنی را در این مهم نبینیم ۵۰ درصد غیر ایمن و به نقطه پرتصادف و تهدید ایمنی تبدیل خواهد شد.

وی افزود: در همه جای دنیا متولی مجتمع های خدماتی رفاهی وپارکینگ ها، راهداری است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، منظر جاده های خراسان شمالی در حوزه علائم را بهتر از بسیاری از استان ها برشمرد و تصریح کرد: شیب شیروانی ها و آبروها در کنار جاده های این استان جای کار دارد.

وی ادامه داد: علاوه بر مجتمع های خدماتی رفاهی باید پارکینگ هایی به عنوان استراحتگاه های ارزان ایجاد شود چون بسیاری از کاربران جاده ای به دنبال این اماکن هستند.

محمد مشتری، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی هم در این جلسه، سرقت تابلو علائم را از جمله مشکلات این اداره کل دانست و اظهارکرد: برای جلوگیری از سرقت سیستم روشنایی محورها، کابل ها به شکل هوایی اجرا شده است و امیدواریم اعتبارات برای خط کشی راه ها پررنگ شود تا ایمنی محورها را مدیریت کنیم.