شناسهٔ خبر: 11866 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد:

بهره برداری بخش‌هایی از محور هراز تا پایان امسال

علی نورزاد معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: با توجه به تامین اعتبار مورد نیاز از سوی دولت برای بهسازی محور هراز، برنامه‌ریزی‌های لازم برای بهره‌برداری بخش‌هایی از محور هراز در سال ۹۴ صورت گرفته است و ۸ کیلومتر آن حدفاصل پل بلده تا پنجاب در آبان ماه به بهره‌برداری خواهد رسید.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، علی نورزاد در بازدید از پروژه محور هراز با اشاره به اهمیت این محور شریانی در کاهش ترافیک شمال کشور گفت: محور مواصلاتی هراز یکی از جاده‌های مهم و شریانی کشور محسوب می‌شود که در ایام تعطیل و دیگر روزهای سال، شاهد وقوع حجم زیاد ترافیک و تردد در این محور هستیم که با تکمیل و ۴ خطه کردن آن بخش مهمی از این مشکلات حل خواهد شد و سفر به شمال کشور به ویژه از پایتخت تسهیل خواهد شد.

مدیرعامل شرکت ساخت وتوسعه زیربناهای حمل و نقل کشور با اشاره به اولویت بندی صورت گرفته در تکمیل این پروژه افزود: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته مقرر شد تا بخش‌هایی از این محور تا پایان سال ۹۴ به بهره برداری برسد و عملیات راهسازی در محدوده آب‌اسک- ابتهاج نیز که شامل چهار دستگاه تونل به طول ۴/۵ کیلومتر و چهار پل دره ای است نیز آغاز شود.

وی ادامه داد: در سال جاری اتمام باند دوم به طول ۲۵ کیلومتر تکمیل و بهره‌برداری می‌شود و بدین ترتیب حدفاصل آمل- بایجان به صورت پیوسته زیر عبور ترافیک قرار می‌گیرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی از اختصاص ۳۷۵ میلیارد ریال از سوی هیات دولت از محل مدیریت بحران برای تکمیل هرچه سریعتر این پروژه خبر داد و اظهار کرد: این پروژه به طول ۹۴ کیلومتر است که تاکنون ۲۰ کیلومتر آن زیر عبور ترافیک قرار گرفته است و برای آن ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال هزینه شده است و به منظور تکمیل باقیمانده این مسیر ۵ هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز است.

نورزاد با اشاره به پیشرفت فیزیکی ۴۳ درصدی این پروژه یادآور شد: پروژه محور هراز حدفاصل آمل تا گردنه امام‌زاده هاشم است و در این مسیر از بایجان، گزنک، آب‌اسک و پلور عبور می‌کند./

برچسب‌ها:

نظر شما