شناسهٔ خبر: 118665 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس راهداری پلدختر خبر داد:

آسفالت بیش از ۱۷ کیلومتر راه روستایی در پلدختر

آسفالت بیش از ۱۷ کیلومتر راه روستایی در پلدختر در شش ماهه سال جاری، ۱۷.۵ کیلومتر از راه‌های روستایی شهرستان پلدختر آسفالت شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(لرستان)، روح‌اله شریف‌زاده رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان پلدختر گفت: از ابتدای امسال تا پایان مهر ماه، با تلاش اداره ساخت راه‌های فرعی و روستایی و پیگیری اداره شهرستان پلدختر، ۱۷.۵ کیلومتر راه روستایی در محورهای تیمورآباد، باغ پیشی، خرسدر، دمرود افرینه، چم گردله و تخت چان آسفالت شده است.

وی افزود: همچنین در این مدت، عملیات بهسازی محورهای روستایی به‌طول ۲۷ کیلومتر انجام شده است که بخش عمده آن به طول ۱۱ کیلومتر در محور روستایی تخت چان صورت پذیرفته است.

شریف زاده، اجرای روکش آسفالت فوگ‌سیل به طول ۱۴ کیلومتر در محور پلدختر_دهلیج، رفع دو نقطه‌ی پرتصادف در منطقه باغ جایدر واقع در محور پلدختر_دره‌شهر، راه شکافی و احداث راه دسترسی به پل ابراهیم‌آباد با حجم عملیاتی ۴۰هزار مترمکعب، ثبت مشخصات یکهزار و ۸۰دستگاه پل در سامانه جامع مدیریت زیرساخت حمل و نقل جاده‌ای(bms)  و خط کشی ۱۲۶ کیلومتر از محورهای اصلی، فرعی و روستایی را به‌عنوان بخش دیگری از اقدامات شاخص اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان در حوزه راهداری طی شش ماهه ۱۴۰۱ در شهرستان پلدختر عنوان کرد.

وی، شانه‌سازی و رفع اختلاف شانه به طول ۱۸ کیلومتر، رفع آبشستگی حاشیه راه با حجم عملیات ۲۸هزار مترمکعب، لکه‌گیری و چاله‌گیری سطح راه به میزان ۲۱۰تن، تنقیه و بازگشایی ۲۱دهانه پل و آبرو، ایجاد هره خاکی به طول چهار کیلومتر و اصلاح شیب شیروانی در طول سه کیلومتر را به‌عنوان‌ بخشی از اقدامات شش ماهه در حوزه راهداری برشمرد.

رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان پلدختر در ادامه از نصب، به‌روزرسانی و ساماندهی تابلو و علائم ایمنی آسیب‌دیده به تعداد ۶۹۵ عدد، بازسازی و ترمیم تابلوهای اطلاعاتی به میزان ۳۶مترمربع، بازسازی و ترمیم ۹۵ شاخه گاردریل، بازسازی و رفع نقص روشنایی تونل معمولان و اخطار به متجاوزین حریم راه به تعداد ۳۵ مورد به عنوان دیگر اقدامات شاخص در حوزه ایمنی و حریم یاد کرد.

شریف‌زاده گفت: همچنین در این مدت، کنترل‌ دروازه‌ای یکهزار و ۵۲۸ دستگاه انواع ناوگان حمل و نقل کالا، حمل مواد خطرناک و مسافر در محورهای شهرستان پلدختر انجام شده که سهم ناوگان حمل و نقل کالا یکهزار و ۴۱۱ دستگاه، ناوگان مسافر ۹۳دستگاه و ناوگان حمل مواد خطرناک ۲۴ دستگاه بوده است.

وی از هدایت هشت محموله ترافیکی در محورهای شهرستان پلدختر طی شش ماهه امسال خبر داد و گفت: بازدید مستمر از شرکت‌های حمل و نقل کالا و مسافر، برگزاری جلسات هماهنگی اعزام ناوگان به بنادر، ساماندهی اعزام ناوگان برای جابجایی زائران اربعین حسینی، بررسی راهکارهای جلوگیری از فرار بار با حضور فعالان حمل و نقل و دستگاه‌های ذیربط از دیگر اقدامات اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان پلدختر در شش ماهه سال جاری به شمار می‌رود.