شناسهٔ خبر: 118670 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی اعلام کرد؛

بارش باران در ۶ استان / کاهش دما در نوار شمالی کشوراز اواخر هفته

باران کارشناس سازمان هواشناسی از بارش باران و وزش باد در استان‌های گیلان، مازندران، گلستان،‌ خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی و شمال سمنان خبر داد.

فریبا گودرزی کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، با اعلام وضعیت جوی کشور برای امروز سه‌شنبه سوم آبان و روزهای آینده اظهار کرد: امروز در گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی و شمال سمنان بارش باران و وزش باد پیش‌بینی می‌شود که احتمال خیزش گرد و خاک در مناطق مستعد نیز وجود دارد.

کارشناس سازمان هواشناسی خاطر نشان کرد: شدت بارش‌ها در گیلان، مازندران، ارتفاعات شمال شرق تهران و شمال سمنان در حد هشدار زرد است که موجب لغرندگی جاده‌ها، اختلال در سفرهای بین شهری در عبور از گذرگاه‌های کوهستانی، احتمال ریزش کوه و احتمال آب‌گرفتگی محدود وجود دارد و رانندگانی که قصد عبور از این مناطق دارند باید تمهیدات لازم را در نظر داشته باشند.

گودرزی درباره شرایط جوی فردا گفت: فردا فقط در سواحل استان گیلان بارش پراکنده باران را داریم و در سایر مناطق کشور جوی آرام برقرار است.

وی افزود: روز پنجشنبه مجددا بارش‌ها در مناطقی از شمال غرب، دامنه‌های زاگرس، غرب کشور آغاز می‌شود و دامنه های جنوبی البرز در قزوین، البرز و تهران با رگبارهای پراکنده و وزش بادهای شدید همراه می‌شود.

به گفته گودرزی، این بارش‌ها کمامان تا روزهای پایانی هفته ادامه دارد.

کارشناس سازمان هواشناسی کشور ادامه داد: به دلیل کاهش نسبی دما بین ۴ تا ۶ درجه در نوار شمالی کشور، احتمال سرمازدگی محصولات کشاورزی وجود دارد و کشاورزان در شمال غرب،‌ غرب و شمال شرق کشور در دامنه های جنوبی البرز باید نسبت به این موضوع آگاه باشند.

وی خاطر نشان کرد: تهران نیز امروز در برخی ساعات بعد از ظهر با وزش باد همراه می‌شود و خیزش گرد و خاک را به دنبال خواهد داشت.

گودرزی گفت: بیشینه دمای امروز تهران به ۲۵ درجه بالای صفر می‌رسد.