شناسهٔ خبر: 118703 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اعلام کرد:

هوشمندسازی نظام حمل و نقل کالا در استان مرکزی / سامانه اعلام بار مجازی در شهرستان ساوه راه اندازی شد

اعلام بار مجازی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مرکزی گفت: در راستای تحقق مطالبه رانندگان شهرستان ساوه، سامانه اعلام بار مجازی توسط اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای راه اندازی شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی از استان مرکزی، مهرداد جهانی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مرکزی از فراهم ساختن زیرساخت های لازم برای راه اندازی سامانه های هوشمند حمل و نقل کالا در استان مرکزی خبر داد و افزود: با توجه به درخواست و مطالبه رانندگان ناوگان حمل و نقل کالای شهرستان ساوه، سامانه اعلام بار مجازی توسط یکی از شرکتهای دانش بنیان بومی راه اندازی شد.

به گفته وی این سامانه در قالب یک اپلیکیشن در نسخ مختلف سیستم عاملِ گوشی های تلفن همراه طراحی شده که در بردارنده کلیه داشبوردها و سرویسهای اطلاعاتی لازم جهت نوبت دهی و توزیع بار با مشارکت شرکتهای حمل و نقل کالا می باشد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مرکزی خاطرنشان کرد: با توجه به حرکت جوامع بشری به سمت استفاده از فناوری های نوین در عرصه های مختلف و بهره گیری از ظرفیت خدمات و سرویس های مجازی، این اداره کل نیز در گام نخست نسبت به راه اندازی سامانه اعلام بار مجازی برای استفاده جامعه تلاشگر رانندگان ناوگان باری در شهرستان ساوه اقدام نموده است که در صورت حمایت ذینفعان حوزه حمل و نقل کالا و استقبال رانندگان از طرح اعلام بار مجازی، این سامانه بصورت فراگیر در سایر شهرستانها نیز اجرایی خواهد شد.

وی افزود: شهرستان ساوه با برخورداری از سهم 19 درصدی حمل بار از مبدا استان مرکزی، پس از اراک دومین مبدا اصلی بارهای استان به شمار می رود؛ بطوریکه در شش ماهه نخست امسال یک میلیون و 840 هزار تن کالا توسط ناوگان باری ساوه به اقصی نقاط کشور جابجا شده است که اصلی ترین مقاصد آنها استانهای تهران، اصفهان و خراسان رضوی است.