شناسهٔ خبر: 118705 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

در نشست ستاد مدیریت بحران وزارت راه و شهرسازی مطرح شد؛

آمادگی وزارت راه وشهرسازی در برابر بحران/ضرورت تخصیص ردیف بودجه برای مدیریت بحران زیرساخت‌های وزارت راه و شهرسازی

نشست در نشست ستاد مدیریت بحران وزارت راه و شهرسازی بر ضرورت تخصیص ردیف بودجه برای مدیریت بحران زیرساخت‌های وزارتخانه تاکید شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، امروز سه‌شنبه ۳ آبان نشست ستاد مدیریت بحران به ریاست شهریار افندی‌زاده معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی و با حضور تمامی سازمان‌ها و دستگاه‌های مربوطه از جمله شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، سازمان هواشناسی، سازمان هواپیمایی کشوری، شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی، سازمان هواشناسی، سازمان بنادر و دریانوردی، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و دیگر شرکت‌ها و سازمان‌ها و مدیران کل راه و شهرسازی استان‌ها در ساختمان شهید دادمان برگزار شد.

شهریار افندی‌زاده معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی در این نشست اعلام کرد: وظایف وزارت راه و شهرسازی در خصوص مدیریت بحران در تمامی حوزه‌های حمل و نقلی از جمله جاده‌ای، هوایی، دریایی، راه‌آهن، ساختمان‌ها و شهرها وظایف خطیری است. طبق ابلاغی که به کارگروه‌های تعیین شده و مدیران راه و شهرسازی ابلاغ شده مدیریت بحران جزو وظایف تکلیفی وزارت راه و شهرسازی است و حتما باید نسبت به تشکیل جلسات اقدام شود.

معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی بر تداوم و استمرار تشکیل جلسات کارگروه‌های فرعی تخصصی مدیریت بحران در ادارات کل راه و شهرسازی، شرکت‌ها و سازمان‌های تابعه وزارتخانه تاکید کرد و افزود: ادارات راه و شهرسازی استان‌ها، شرکت‌ها و سازمان‌های تابعه نیز مسئولیت دارند تا کارگروه را تشکیل بدهند و در خصوص جلسات استمرار و جدیت داشته باشند.

افندی‌زاده تصریح کرد: موضوع مدیریت بحران باید جدی گرفته شود و پیش‌بینی و پیشگیری‌های لازم نیز انجام بشود. زیرا در صورت بروز بحران و وقوع موارد ناخوشایند هم مسئولیت شغلی و هم مسئولیت انسانی خواهیم داشت. اینکار نیاز به سازماندهی قوی هم در ستاد وزارت راه و شهرسازی و هم در شرکت‌ها و سازمان‌های تابعه وزارتخانه دارد.

در ادامه شرح وظایف کارگروه‌های فرعی تخصصی با مسئولیت سازمان‌ها و شرکت‌های زیر مجموعه بر اساس برنامه‌های ملی کاهش خطر حوادث و سوانح ، آمادگی و پاسخ و بازسازی و بازتوانی تشریح و بر برنامه‌ریزی و اقدام جهت تحقق آن‌ها تاکید شد.

در این نشست برخی از سازمان‌ها و شرکت‌ها تابعه وزارت راه و شهرسازی از جمله سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، سازمان هواشناسی کشور، مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، سازمان هواپیمایی کشوری و هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران به ارایه عملکردی از وظایف محوله پرداختند.