شناسهٔ خبر: 118706 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل فرودگاه‌های استان مازندران خبر داد؛

افزایش ۴۰ درصدی اعزام و پذیرش مسافر از فرودگاه های مازندران در نیمه نخست سال جاری

سعدالله وطن خواه- مازندران مدیرکل فرودگاه های مازندران گفت: اعزام و پذیرش مسافر در فرودگاه های استان در نیمه نخست امسال ۴۰ درصد نسبت به مدت مشابه افزایش یافت.

به گزارش  پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، سعد الله وطن خواه مدیرکل فرودگاه های مازندران گفت: اعزام و پذیرش مسافر در فرودگاه های استان در نیمه نخست امسال ۴۰ درصد نسبت به مدت مشابه افزایش یافت.

وطن خواه اظهار کرد: در نیمه نخست امسال ۲۱۷ هزار و ۸۹۱ مسافر در قالب ۲۰ هزار و ۱۵۵ پرواز در سه فرودگاه مازندران جا به جا شدند.

وی با بیان اینکه از این تعداد ۱۸۸ هزار مسافر در فرودگاه شهدای ساری جابجا شدند گفت: این رقم نسبت به مدت مشابه پارسال ۴۲ درصد رشد داشته است.

مدیرکل فرودگاه های مازندران مقاصد پروازهای این فرودگاه را اصفهان، مشهد، تهران، شیراز، عسلویه، بندرعباس، کیش و اهواز اعلام کرد و گفت: در این مدت یک هزار و ۷۵۴ پرواز داخلی و خارجی از این فرودگاه انجام شده است.

وطن خواه انجام پرواز سالانه در فرودگاه شهدای ساری را چهار هزار و ۳۰۰ سورتی عنوان کرد و افزود: این فرودگاه در حال حاضر با در اختیار داشتن میانگین ۱۰ درصد پرواز هفتگی، از عملکرد بالاتری در مقایسه با دو فرودگاه نوشهر و رامسر برخوردار است.

وی گفت: تعداد پرواز هواپیما در این فرودگاه از ۶۴ پرواز به ۹۶ پرواز در هفته رسیده است که امیدواریم با برقراری پروازهای جدید این تعداد افزایش یابد.

مدیرکل فرودگاه های استان ادامه داد: در شش ماه نخست امسال در فرودگاه شهدای نوشهر با انجام ۱۲۲ پرواز و جابجایی ۱۱ هزار و ۲۱۰ مسافر نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵۴ درصد رشد جابجایی مسافر از این فرودگاه قبت شده است.

وطن خواه با بیان اینکه در این مدت با انجام ۲۷۹ پرواز، بیش از ۱۸ هزار مسافر از طریق فرودگاه شهدای رامسر اعزام و پذیرش شدند، گفت: این فرودگاه از نظر تعداد جابجایی مسافر ۲۶ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد داشته است.