شناسهٔ خبر: 118748 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان خبر داد:

تسریع در اجرای پروژه های راهداری و راه روستایی شهرستان ماکو با مشارکت منطقه آزاد

مشارکت اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی و سازمان منطقه آزاد ماکو مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی از مشارکت اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی و سازمان منطقه آزاد ماکو در پروژه های راهداری و راه روستایی شهرستان ماکو خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (آذربایجان غربی)، پیمان آرامون مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی و هیات همراه در سفر به شهرستان ماکو با فرماندار این شهرستان و رئیس سازمان منطقه آزاد ماکو دیدار و درباره پروژه های مختلف راهداری و راههای روستایی شهرستان ماکو و برنامه ریزی برای تسریع در اتمام این پروژه ها به بحث و گفتگو پرداختند.

آرامون در حاشیه این دیدار و گفتگو ضمن تشریح مهم‌ترین پروژه های مشارکتی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی و سازمان منطقه آزاد ماکو اظهار داشت : آسفالت جاده شوربلاغ شوطلو به صورت مشارکت ۵۰ درصد انجام می‌شود و در خصوص پروژه های ایمن سازی از قبیل ارتفاع سیستم روشنایی ، تهیه و نصب تابلوهای علائم ، تهیه رنگ مربوط به خط کشی ، مقرر شد هزینه های مربوط به صورت مشارکت ۵۰ درصدی مابین اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان و سازمان منطقه آزاد ماکو با الویت جاده بازرگان به کشمش تپه تامین شود.

وی افزود در خصوص محور کشمش تپه به آواجیق مقرر گردید معادل ۱۰۰۰ تن قیر توسط اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان تامین و عملیات عمرانی آغاز شود و نیز در مورد پل آسیب دیده سه راهی عیسی خان مقرر شد منطقه آزاد نسبت به احداث عرشه پل اقدام نماید.

آرامون ادامه داد : به زودی نصب دو و نیم کیلومتر نیوجرسی از طرف روستای هندور به سمت گیت ورودی منطقه آزاد ماکو توسط اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی آغاز خواهد شد و بهسازی و آسفالت راه روستایی هندور نیز در آینده نزدیک به مناقصه گذاشته شده و از طریق تعیین پیمانکار انجام می‌گردد.

این مقام مسئول در مورد محور خرمن یری - قوری شکاک  گفت: این محور به طول ۴۶ کیلومتر که به صورت مشارکتی فی مابین منطقه آزاد ماکو و اداره کل راهداری اجرایی شده و تاکنون عملیات زیرسازی ، احداث ابنیه فنی و عملیات خاکی آن به صورت کامل تکمیل و ۳۴ کیلومتر از عملیات روکش آن به اتمام رسیده است.

گفتنی است بازدید از محورهای مواصلاتی شهرستان ماکو و نظارت بر پروژه های راهداری و راهسازی در این محورها و نیز تقدیر از رئیس و کارکنان اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان ماکو از سایر برنامه های پیمان آرامون در این سفر یک روزه بود.