شناسهٔ خبر: 118768 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

معاون مهندسی سازمان بنادر مطرح کرد؛

مطالعات مدیریت یکپارچه نوار ساحلی کشور، سند بالادستی مدیریت سواحل مازندران قرار گیرد/ برنامه‌ریزی برای مقابله با کاهش تراز آب دریای خزر در دستور کار

مازندران عضو هیأت عامل و معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی از مسئولان استان مازندران خواست مطالعات مدیریت یکپارچه نوار ساحلی کشور ، سند بالادستی برای مدیریت سواحل این استان باشد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، علی فتحی، معاون مهندسی سازمان بنادر در مراسم معارفه مدیرکل بنادر و دریانوردی مازندران، در مراسم معارفه مدیرکل بنادر و دریانوردی استان مازندران با اشاره به اهتمام ویژه این سازمان برای توسعه و سرمایه گذاری در بندر نوشهر گفت: زیرساخت‌های مورد نیاز در بندر نوشهر در سال‌های گذشته بسیار خوب آماده شده و اکنون شاهد توسعه و پیشرفت فراوان بندر نوشهر هستیم.

معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به مطالعات صورت گرفته در خصوص مدیریت یکپارچه نوار ساحلی کشور عنوان کرد: در کل کشور بالغ بر پنج هزار و ۸۰۰ کیلومتر نوار ساحلی داریم که بیشترین تعارضات به سواحل در استان مازندران و شهرستان نوشهر است.

عضو هیأت عامل سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به مطالعه وسیعی که در زمینه پایش تراز آب در استان مازندران و دیگر استان‌های شمالی صورت گرفته، تصریح کرد: تراز آب دریای خزر در حال کاهش است و در شرایط بحرانی قرار دارد و این آسیب‌هایی برای نوار ساحلی شمال کشور دارد از این‌رو باید برنامه ریزی‌های لازم صورت گیرد.

به گفته فتحی، سازمان بنادر و دریانوردی کشور تمهیداتی در بحث لایروبی‌ها داشته است ولی لایروبی‌ها نیز از نظر فنی، فقط تا حدودی امکان‌پذیر است.

وی با اشاره به اینکه در سطح استان‌ها کمیته ساماندهی و مدیریت سواحل داریم که در سطح استانداری فعالیت می‌کند، گفت: این کمیته‌ها جایگاه مناسبی است تا در آن به این چالش‌ها رسیدگی شود.

معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به مطالعات تعامل شهر و بندر نیز اظهار داشت: در شهر بندری نوشهر به عنوان نمونه راه دسترسی اختصاصی بندر را داریم که بالغ بر۷۵۰ میلیارد تومان برای سازمان بنادر هزینه در برداشته که شاید این مقدار افزایش نیز پیدا کند و این در راستای نگاه تعامل بندر به شهر و شهر بندر است لذا ضرورت دارد در این زمینه مسئولان شهرستان کمک بیشتری داشته باشند.

به گزارش سازمان بنادر و دریانوردی، فتحی با بیان اینکه ظرفیت‌سازی‌های صورت گرفته در پنج سال اخیر بندر نوشهر پاسخگوی استان مازندران است، تأکید کرد: در زمینه ترانزیت باید نسبت به جذب سرمایه‌گذاری‌های لازم جدیت صورت گیرد.