شناسهٔ خبر: 118859 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی اعلام کرد؛

کاهش دما در نوار شمالی کشور/ بارش پراکنده باران و وزش باد شدید در پایتخت

باران کارشناس سازمان هواشناسی از کاهش دما در نوار شمالی کشور و بارش پراکنده باران و وزش باد شدید در پایتخت خبر داد.

کبری رفیعی، کارشناس سازمان هواشناسی، در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، با بیان اینکه برای امروز،‌ شنبه، هفتم آبان ماه، در استان‌های ساحلی خزر، اردبیل،‌ آذربایجان شرقی،‌ زنجان،‌خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی، ارتفاعات البرز مرکزی بارش باران ،‌رعد و برق و وزش باد شدید موقتی را شاهد هستیم،‌ گفت:‌ در ارتفاعات و مناطق سردسیری بارش به شکل برف خواهد و مناطق مستعد اما گرد و خاک را تجربه می‌کنند.

وی از نظر شرایط دمایی برای نوار شمالی کشور کاهش دما را پیش‌بینی کرد و افزود:‌ فردا،‌ یکشنبه، بارش‌ها در خراسان شمالی،‌ ارتفاعات البرز مرکزی و زاگرس مرکزی به شکل پراکنده ادامه می‌یابد و روز دوشنبه مناطقی از غرب کشور، استان‌های واقع در دامنه‌های البرز مرکزی و دامنه‌های مرکزی زاگرس تداوم بارش را خواهند داشت.

کارشناس سازمان هواشناسی، خاطرنشان کرد: روز سه‌شنبه در نوار شمالی کشور و استان‌های واقع در زاگرس مرکزی و روز چهارشنبه این بارش‌ها را در استان‌های ساحلی خزر، شمال شرق و بخش‌هایی از مرکز کشور و استان‌هایی که در زاگرس مرکزی قرار دارند،‌ شاهد هستیم.

رفیعی از افزایش دما در استان‌های ساحلی خزر و اردبیل طی روز سه‌شنبه خبر داد و اظهار کرد: امروز در استان‌های واقع در البرز مرکزی و روز یکشنبه در بخش‌هایی از شرق و شمال شرق کشور وزش باد شدید رخ می‌دهد که این امر در برخی از نقاط سبب خیزش گرد و خاک خواهد شد. 

به گفته وی، آب‌های دریای خزر در روزهای یکشنبه و سه‌شنبه مواج و متلاطم است. 

کارشناس سازمان هواشناسی وضعیت آسمان تهران را برای امروز قسمتی ابری و نیمه ابری اعلام کرد و گفت: برای پایتخت بارش پراکنده،‌ وزش باد شدید و احتمال وقوع گرد و خاک انتظار می‌رود و بیشینه دما در تهران به ۲۳ درجه بالای صفر می‌رسد که نسبت به روز گذشته دو درجه کاهش را نشان می‌دهد.