شناسهٔ خبر: 118878 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در یک سال گذشته:

۴۶ میلیون تن کالا از خوزستان به سایر نقاط کشور جابجا شده است

حمل کالای اساسی راهداری و حمل و نقل جاده ای در کشور از جمله بخش هایی هستند که با توجه به تأثیرگذاری مستقیم برروی جامعه، طی سال های اخیر و در دولت های مختلف همواره برنامه های هدفمندی برای اثرگذاری بیشتر آنها دنبال شده است.

با روی کار آمدن دولت سیزدهم که شعار ایران قوی را برای خود برگزید، در خوزستان با توجه به برخورداری این استان از ۶۱۳۶ کیلومتر راه اصلی و فرعی و ۸۰۵۴ کیلومتر راه روستایی آسفالته، ۴ پایانه مهم کالا،۲ پایانه مرزی شلمچه و چذابه و همچنین ۲۴ پایانه مسافری فعال تلاش شد گام های موثری در بخش راهداری و حمل و نقل جاده ای برداشته شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از خوزستان، در خصوص اقدامات انجام شده در بخش های راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان در نخستین سال دولت سیزدهم و همزمان با سالروز تاسیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، محمد جولانژاد مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان با بیان اینکه طی یک سال گذشته  ۴۶ میلیون تن انواع کالا توسط ۲ میلیون و ۳۶۴ هزار و ۲۷۵ کامیون از شهرک های حمل و نقل کالای استان به سراسر کشور جابجا شده است، اظهار داشت: با توجه به اینکه بیش از ۶۰ درصد کالاهای اساسی کشور از بندر امام خمینی(ره) جابجا می شوند، در این مدت حدود ۱۵ میلیون تن کالا توسط بیش از ۷۰۰ هزار کامیون جابجا شد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان بیان کرد: ترانشیپ کالا از پایانه های مرزی استان نیز در در این مدت روند مطلوبی طی کرده و در این راستا یک میلیون و ۳۹۴ هزار و ۷۷۲ تن کالا از پایانه مرزی شلمچه  یک میلیون و ۲۰۸ هزار و ۶۲۰ تن کالا از پایانه مرزی چذابه به عراق ترانشیپ شد.

۴۶ میلیون تن کالا از خوزستان به سایر نقاط کشور جابجا شده است

جابجایی بیش از چهار میلیون و ۳۷۹ هزار مسافر از مبدا خوزستان

جولانژاد اظهار کرد: در حوزه سفر و مسافر نیز تعداد ۴میلیون و ۳۷۹ هزار و ۶۷۱ مسافر با انجام ۶۹۵ هزار و ۱۳۱ سفر از پایانه های مسافربری استان جابجا شدند.

مدیرکل راهداری و حمل و  نقل جاده ای خوزستان با اشاره به صدور مجوز فعالیت ۱ شرکت مسافربری جدید توسط این اداره کل ، عنوان کرد: با توجه به تقویت زیرساخت ها در پایانه های مرزی خوزستان، تردد مسافران از این پایانه ها بیشتر شده و  در یک سال گذشته ۳ میلیون و ۶۵۸ هزار و ۵  نفر از پایانه مرزی شلمچه و ۸۹۴ هزار و ۲۲۳ نفر از پایانه مرزی چذابه تردد داشتند.

وی افزود: صدور ۳۸ هزار و ۹۱۴ پروانه عبور برای وسایل نقلیه سنگین، ایمن سازی۱۰ مدرسه حاشیه راه ها، آموزش نکات ایمنی به ۲۱۰۰ دانش آموز و ایمن سازی فیزیکی ۱۰ مدرسه با مجموع اعتباری بالغ بر ۵.۵ میلیارد ریال از دیگر اقدامات اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان در بخش ایمنی ترافیک معاونت حمل و نقل بود.

جولانژاد اظهار کرد: جابجایی کالا و مسافر در خوزستان از اهمیت بالایی برخوردار بوده و طی مدت یاد شده ۹۳۳ کارت هوشمند جدید برای رانندگان صادر شده است؛ همچنین در این بازه زمانی، مجوز فعالیت ۳ مرکز سلامت شغلی رانندگان توسط اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان صادر شد.

۴۶ میلیون تن کالا از خوزستان به سایر نقاط کشور جابجا شده است

اجرای ۱۰ هزارو ۸۰ میلیارد ریال پروژه در بخش  نگهداری راه ها در خوزستان

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان حمل بار بیش از حد مجاز را یکی از علت های خرابی جاده ها دانست و گفت: در همین راستا کشف اضافه بار توسط کارشناسان اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان همواره در دستور کار قرار دارد و  طی این مدت کشف ۱۳۷۴ بار به تناژ ۴۸۲۶ تن به ثبت رسید.

وی با اشاره به برخورداری استان از ۵۵۸۸ کیلومتر راه اصلی و فرعی و ۸۱۶۲کیلومتر راه روستایی آسفالته عنوان کرد: در نخستین سال دولت سیزدهم، ۱۰۰۸۰میلیارد ریال پروژه در بخش های نگهداری راه ها، نظارت بر ساخت راه های فرعی و روستایی، نگهداری ابنیه فنی راه ها و ایمنی راه و حریم استان اجرایی شد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان افزود: از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون در قالب ۱۱۰ پروژه ،۱۷۰ کیلومتر روکش آسفالت و ۴۱۱ کیلومتر لکه گیری هندسی در سطح شبکه راههای استان و ۱۲۰ کیلومتر ساخت راه های روستایی با مجموع ۸۱۵۰ میلیارد ریال انجام شده است.

جولانژاد از رفع۱۳ نقطه پر حادثه در بازه زمانی یاد شده خبر داد و افزود: اجرای پروژه رفع نقاط پرحادثه نیز با اعتباری بالغ بر ۳۵۰ میلیارد ریال اجرایی شد.

در یک سال گذشته با اعتباری بالغ بر ۶۸۰ میلیارد ریال، ۶۷ دستگاه ابنیه فنی ساخته و ۴۹ دستگاه نیز تعمیر و بازسازی شد.

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای خوزستان گفت: در بازه زمانی یاد شده، اجرای ۳۵۵۱ کیلومتر خط کشی، احداث ۱۱.۲ کیلومتر نیوجرسی، ارتقاء ۱۳.۴کیلومتر گاردریل، احداث ۱۹.۱ کیلومتر روشنایی، نصب ۸۰۳۵۲ تابلو علائم، نصب ۱۱۸۴۰۰ بازتاب ایمنی، اجرای ۳۱۶کیلومتر شیار لرزاننده و نصب ۱۸۰۲ مترمربع تابلو اطلاعاتی با اعتباری بالغ بر۹۰۰ میلیارد ریال توسط اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان در سطح راه های استان انجام شد.

وی یادآور شد: با تخصیص ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار، طی یک سال گذشته  استان خوزستان از۵۴ دستگاه دوربین های نظارت تصویری، ۱۱۶ دستگاه تردد شمار ، ۴۸۰ دستگاه ردیاب خودرویی، ۵ دستگاه تابلوهای پیام متغیر، ۵ دستگاه سیستم توزین و ۱۱۳ عدد دوربین کنترل سرعت در محورهای خود بهره مند شد.

احداث مجتمع خدمات رفاهی در خوزستان

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان عنوان کرد: در مدت یادشده تعمیرات اساسی ۲ پاسگاه پلیس راه با اعتباری بالغ بر ۴۰میلیارد ریال  و ۱ مجتمع خدماتی رفاهی بین راهی با تخصیص۵۴ میلیارد ریال توسط بخش خصوصی و اعتبارات اداره احداث شدند.

جولانژاد یادآور شد: با توجه به اهمیت راهپیمایی اربعین حسینی(ع) و برگزاری آن پس از دوسال کرونا، امسال و در سال نخست دولت سیزدهم با صرف اعتباری در حدود ۲هزار میلیارد ریال پروژه هایی در مسیرهای منتهی به پایانه های مرزی خوزستان و پروژه های اجرایی شامل اصلاح زیرساختی، تعمیر ساختمانی و محوطه و زیباسازی اجرایی شدند.