شناسهٔ خبر: 118879 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

رئیس اداره بندر و دریانوردی شادگان خبر داد؛

رشد ۱۲۰ درصدی صادرات از بندر شادگان

بندر شادگان رئیس اداره بندر و دریانوردی شادگان از رشد ۱۲۰ درصدی صادرات بندر این شهرستان در نیمه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مصطفی سکرانی، رئیس اداره بندر و دریانوردی شادگان از رشد ۱۲۰ درصدی صادرات بندر این شهرستان در نیمه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و گفت: توسعه تجارت دریایی با کشورهای حوزه خلیج فارس از مهمترین چشم اندازهای بندر شادگان محسوب می‌شود.

‎وی افزود: عمده کالاهای صادراتی از بندر شادگان را سنگ زینتی، دام زنده و کاه ‌به ارزش بیش از یک و نیم میلیون دلار تشکیل می‌دهند.

‎رئیس اداره بندر و دریانوردی شادگان با بیان اینکه طی همین مدت، عملکرد تخلیه و بارگیری کالا در این بندر به پنج هزار و ۴۳۶ تن رسیده است، اظهار کرد: رونق کسب و کار و همچنین توسعه تجارت در منطقه مهمترین ظرفیت بندر شادگان است.

سکرانی خاطرنشان کرد: این بندر با ظرفیت پذیرش شناورهای تا پنج هزار تن و ظرفیت تخلیه و بارگیری سالانه ۱۰۰ هزار تن، در انتهای خور ابوخضیر قرار دارد.

‎رئیس اداره بندر و دریانوردی شادگان تاکید کرد: این بندر در فاصله ۱۰۷ مایل دریایی از بندر شویخ قطر و ۱۱۵ و ۱۳۰ مایل دریایی از بنادر ام القصر و بصره در عراق می‌تواند در توسعه بازرگانی با کشورهای همجوار نقش تاثیرگذاری داشته باشد.