شناسهٔ خبر: 118932 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی اعلام کرد؛

نفوذ سامانه بارشی جدید به کشور از فردا/ تداوم بارندگی‌ها تا پایان هفته

بارش باران کارشناس سازمان هواشناسی گفت: سامانه بارشی جدید فردا از سمت غرب وارد کشور شده و منجر به رگبار باران و وزش باد شدید در بیشتر استان‌ها می‌شود.

فریبا گودرزی، کارشناس سازمان هواشناسی، در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، با اعلام وضعیت جوی کشور برای امروز یکشنبه هشتم آبان ماه و روزهای آتی اظهار کرد: برای ۲۴ ساعت آینده در ارتفاعات زاگرس واقع در غرب کشور، جنوب اصفهان،‌ شمال فارس، غرب یزد و ارتفاعات البرز شرقی وزش باد و بارش‌های خفیف باران پیش‌بینی شده است.

کارشناس سازمان هواشناسی ادامه داد: از فردا دوشنبه ورود سامانه بارشی جدید در سمت غرب کشور رگبار باران و گاهی رعد و برق و وزش باد شدید را در ایلام، کردستان، کرمانشاه، لرستان، شمال خوزستان، همدان، مرکزی، قم، غرب اصفهان، جنوب آذربایجان غربی و دامنه‌های جنوبی البرز در زنجان، قزوین، البرز، تهران و برخی نقاط سمنان به همراه دارد و این سامانه در مناطق مستعد منجر به خیزش گردوخاک خواهد شد.

گودرزی با اشاره به تداوم بارش‌ها تا روزهای پایانی هفته و تشدید بارندگی برای فردا در حد هشدار سطح زرد، گفت: در جنوب آذربایجان غربی، جنوب آذربایجان شرقی، کرمانشاه، لرستان، کردستان، ایلام، همدان، زنجان، مرکزی، قزوین، البرز، تهران، غرب و شمال غرب اصفهان و شمال خوزستان، احتمال آب گرفتگی محدود معابر و لغزندگی جاده‌ها وجود دارد.

وی اختلال در سفرهای بین شهری به ویژه در عبور از گذرگاه‌های کوهستانی و احتمال ریزش کوه در این مناطق را از دیگر مخاطرات سامانه بارشی دانست و افزود:‌ رانندگانی که قصد عبور از این مناطق را دارند حتما باید به این نکات توجه کنند.

کارشناس سازمان هواشناسی آسمان امروز تهران را گاهی ابری همراه با وزش باد اعلام کرد و گفت: بیشینه دمای امروز پایتخت به ۲۲ درجه بالای صفر خواهد رسید.