شناسهٔ خبر: 118944 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

در مراسم معارفه مشاور وزیر و قائم مقام سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مطرح شد؛

عزم جدی وزارت راه و شهرسازی برای توسعه روابط حمل و نقلی و ترانزیتی/ ترانزیت ۹ میلیون تن کالا در سال ۱۴۰۱

سر در ساختمان سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در مراسم معارفه مشاور وزیر و قائم مقام سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای بر عزم جدی وزارت راه و شهرسازی برای توسعه روابط حمل و نقلی و ترانزیتی و اجلاس شانگهای تاکید و ترانزیت کالا در سال ۱۴۰۱ به میزان ۹ میلیون تن اعلام شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، طی مراسمی با حضور معاون حمل و نقل و معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت راه و شهرسازی، رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، اعضای هیات عامل و معاونان ریاست و جمعی از مدیران ستادی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، علی جعفری به عنوان مشاور وزیرراه و شهرسازی و قائم مقام سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای معرفی شد.

شهریار افندی‌زاده، معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی، در این مراسم، سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای را یکی از مهم ترین سازمان‌های زیرمجموعه این وزارتخانه برشمرد و گفت:‌ بالغ بر ۸۵ درصد حمل و نقل کالا و مسافر در کشور از طریق بخش حمل و نقل جاده‌ای انجام می‌شود و خدمات سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای به طور مستقیم با مردم سرو کار دارد؛ از جمله حمل کالاهای اساسی ازمبدا بنادر به مقصد شهرهای کشور، جابه جایی مسافران با ناوگان عمومی، نگهداری راه‌ها، رفع نقاط پرحادثه، ایمنی راه‌ها و کاهش سوانح جاده‌ای از اهمیت خاصی برخوردار است.

وی ضمن تقدیر از خدمات مدیران و کارکنان این سازمان، انجمن های صنفی، رانندگان و راهداران در جابه جایی بالغ بر سه‌ونیم میلیون زائر اربعین حسینی، عنوان کرد: به رغم کمبود ناوگان مورد نیاز، جابه جایی سفرهای بازگشت زائران به نحو مطلوب و با کمترین زمان معطلی زائران انجام شد، با این حال اما انتظار می‌رود با آسیب شناسی مشکلات و کمبودها، برای سال آینده شاهد بهبود و افزایش ظرفیت جابه جایی باشیم.

معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: در تدوین برنامه‌ها، علاوه بر نوسازی ناوگان، توسعه هم مورد نیاز است و به ارتقای بهره‌وری در فعالیت‌های بخش کمک می‌کند.

افندی زاده تأکید کرد: با توجه به طرح حمایت از صنایع داخلی در مجلس شورای اسلامی از وزارت راه و شهرسازی نیز نظرخواهی شده است که سازمان هم می بایست در این زمینه بررسی و نظرهای کارشناسی را ارائه دهد.

وی با اشاره به این که در حوزه ترانزیت و حمل و نقل بین المللی اقدامات توسعه‌ای صورت گرفته است، تصریح کرد: این روند باید از طریق تعامل خوب و ارتباط با کشورهای همسایه ادامه‌دار باشد و پیشنهاد می‌شود با تشکیل شورای حمل و نقل در سازمان، زمینه بهبود عملکردها فراهم شود.

معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی با اشاره به نقش و سوابق فردی و مدیریتی قائم مقام جدید سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در پیشبرد و توسعه فعالیت‌های سازمان، تاکید کرد:‌ با حضور قائم مقام سازمان و با همدلی، هم فکری و همکاری در مجموعه مدیریتی این سازمان قطعا شاهد شکوفایی بیشتر و ارتقای بهره‌وری در بخش حمل و نقل جاده‌ای خواهیم بود.

ترانزیت ۹ میلیون تن کالا در سال ۱۴۰۱

داریوش امانی، معاون وزیر و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای نیز با حضور در این مراسم ضمن اظهار خرسندی از حضور علی جعفری در بدنه مدیریتی این سازمان، گفت: با توجه به حجم گسترده فعالیت‌های این سازمان و تعدد پروژه‌های در دست اقدام، نقش موثری در پیشبرد امور خواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر با آغاز بارش‌ها و برودت هوا، نیروهای ستادی و استانی برای راهداری زمستانی آمادگی و برنامه‌ریزی‌های لازم را انجام می‌دهند. در ایام نوروز امسال نیز با افزایش تردد وسایل نقلیه در جاده‌ها مواجه هستیم که برنامه‌های خدمات رسانی از اکنون تدوین می‌شود.

معاون وزیر و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با اشاره به اقدامات شاخص این سازمان در دولت سیزدهم، گفت:جابه جایی ۵۰۰ میلیون تن کالا، جابه جایی ۱۱۸ میلیون مسافر، ترانزیت ۹ میلیون تن کالا در سال ۱۴۰۱، اصلاح ۲۲۴ نقطه پرحادثه، نصب و راه اندازی ۴۷۵ سامانه ثبت تخلفات عبور و مرور، توسعه بازارگاه‌های الکترونیکی بار و شرکت‌های حمل و نقل هوشمند، بخشی از این عملکرد است.

جاده‌های کشور، یکی از مهم‌ترین آبروهای کارآمدی نظام

در ادامه این مراسم،‌ ایمان اسلامیان، معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت راه و شهرسازی گفت: سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای یکی از دانش بنیان‌ترین و هوشمندترین سازمان‌های کشور است، گنجی از داده و دانش انباشته‌ای در این سازمان وجود دارد که در سازمان دیگری دیده نمی‌شود.

وی در این مراسم با اشاره به اینکه سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای بالاترین نقطه تماس ملی در کشور است، بیان کرد: جاده‌های کشور گذشته از اینکه محل خدمت رسانی به مردم است، یکی از مهم‌ترین آبروهای کارآمدی نظام است. اگر نظام بخواهد بخش جدی از کارآمدی خود را بیان کند با سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای می‌تواند مطرح کند.

اسلامیان با اشاره به اینکه سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با یک پنجم بودجه و هزینه‌ای که بر اساس کمترین استانداردها برای نگهداری جاده‌ها مورد نیاز است و از جاده‌های سراسر کشور نگهداری می‌کند، افزود: با این اعتبارات اندک، جاده‌ها به گونه‌ای نگهداری می‌شوند که سطح کیفیت جاده‌های کشور در تراز جاده‌های کشورهای توسعه یافته و باعث افتخار است که این ثمره تلاش همکاران سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای است.

عزم جدی سازمان راهداری برای توسعه روابط حمل و نقلی و ترانزیتی

علی جعفری، مشاور وزیر و قائم مقام سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، ضمن قدردانی از حضور جمعی از معاونان و مدیران وزارت راه و شهرسازی و سازمان در این جلسه، عنوان کرد: با توجه به حجم گسترده فعالیت‌ها در بدنه دولت و برنامه‌های دولت سیزدهم، آن چه انتظار می‌رود مدیریت و کارآمدی است و لازمه این امر، شفافیت در کارها و نقد درون سازمانی است.

وی با تاکید براینکه با تمام توان در مسیر پیشبرد فعالیت‌های سازمان فعالیت خواهیم کرد، افزود: در این راستا به موازات کمک کردن شفافیت و بدون تعارف کار کردن به منظور تسهیل در فرایند امور مورد انتظار است.

جعفری یادآور شد: همچنان که مقام معظم رهبری و ریاست محترم جمهوری بر توسعه روابط با کشورهای همسایه تاکید دارند، در حوزه ترانزیت و حمل و نقل بین المللی نیز باید به این توانمندی و استعدادهای وی‍‍ژه کشور توجه بیش از پیش شود.

مشاور وزیر و قائم مقام سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با اشاره به اجلاس شانگهای،‌ گفت: در اجلاس شانگهای و وزرای حمل و نقل شش کشور توافقات خوبی صورت گرفت و عزم جدی برای توسعه روابط حمل و نقلی و ترانزیتی وجود دارد.

جعفری با تاکید بر بهبود عملکرد فعالیت‌ها در جاده‌ها و ناوگان عمومی، خاطرنشان کرد: راهداران و رانندگان در گرما و سرما و در سخت ترین شرایط، حضور و فعالیت دارند و حتی در طول سال تعدادی از این عزیزان درحین خدمت جان خود را از دست می‌دهند و وظیفه سازمان در قبال این فداکاری‌ها، حمایت سازمانی، معیشتی و رفاهی این عزیزان است.

به گزارش سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، گفتنی است در پایان این مراسم با حضور شهریار افندی زاده معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی، داریوش امانی معاون وزیر و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، ایمان اسلامیان معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت راه و شهرسازی، حکم انتصاب "علی جعفری" قائم مقام سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ابلاغ شد.