شناسهٔ خبر: 118974 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

از ابتدای سال صورت گرفت؛

خط کشی بیش از ۱۴۵۰ کیلومتر از جاده‌های خراسان جنوبی

خط کشی  خراسان جنوبی.jpg رئیس اداره ایمنی راه و حریم اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی از خط کشی ۱۴۵۰ کیلومتر از محورهای استان از ابتدای سال ۱۴۰۱ خبرداد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی در خراسان جنوبی، سجاد احمدی، رئیس اداره ایمنی راه و حریم اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی گفت: طی هفت ماهه ابتدایی ۱۴۰۱ بیش از ۱۴۵۰ کیلومتر از محورهای مواصلاتی استان اعم از بزرگراه، راه اصلی، راه فرعی و روستایی خط کشی شده است.

وی با اشاره به اینکه ارتقای ایمنی محورها از اولویت‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان‌ جنوبی است افزود: هدف از خط‌کشی راه‌ها ارتقای ایمنی عبور و مرور و همچنین آگاهی دادن به کاربران جاده‌ای هنگام رانندگی است .

احمدی اظهار کرد: برای اجرای این حجم از خط کشی ۱۰۹ میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی و استانی هزینه شده است.

رئیس اداره ایمنی راه و حریم اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی تصریح کرد: با توجه به تلاش‌های فراوان انجام شده توسط عوامل راهداری استان سعی شده تمامی محورهای شریانی و اصلی استان از لحاظ ایمنی فراتر از استاندارد های ابلاغی باشند.

احمدی یادآور شد : با اقدامات انجام شده توسط عوامل راهداری استان سعی شده در هیچ یک از محورهای شریانی و اصلی استان مشکلی از بابت خط کشی مشاهده نشود.

وی خاطر نشان کرد: یکی از مهمترین دغدغه‌های اجتماعی همواره کاهش سوانح جاده‌ای، تلفات جانی و مالی ناشی از آن بوده که تحقق این هدف علاوه‌ بر افزایش ضریب ایمنی تردد از طریق نصب و نگهداری علائم و تابلوهای مختلف جاده‌ای، با فرهنگ‌سازی و تشویق کاربران جاده به رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی امکان‌پذیر است.