شناسهٔ خبر: 118990 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

مدیر اداره بنادر و دریانوردی قشم اعلام کرد؛

جابجایی بیش از ۴ میلیون تن انواع کالاهای نفتی و غیرنفتی از بنادر قشم/ افزایش ۳ برابری صادرات از مبدا بنادر جزیره قشم

بندر قشم مدیر اداره بنادر و دریانوردی قشم اعلام کرد: ۴ میلیون و ۲۲۷ هزارو ۲۸۶ تن انواع کالاهای نفتی و غیرنفتی از ابتدای سال جاری تا پایان مهرماه امسال در بندرهای جزیره قشم تخلیه و بارگیری شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، علی اشتری مدیر اداره بنادر و دریانوردی قشم اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تا پایان مهرماه امسال از مجموع ۴ میلیون و ۲۲۷ هزارو ۲۸۶ تن عملیات تخلیه و بارگیری انواع کالاها از طریق بنادر این شهرستان،۲ میلیون و ۱۶۰ هزار و ۴۲۰ تن کالا تخلیه و ۲ میلیون و ۶۶ هزار و ۸۶۶ تن نیز بارگیری شده است.

وی با اشاره به افزایش ۳۴ درصدی جابجایی کالا در بنادر جزیره قشم ادامه داد: این مجموع کالاهای تخلیه و بارگیری شده در این مدت، ۳ میلیون و ۷۷۵ هزار و ۴۰۶ تن مربوط به کالای غیرنفتی و ۴۵۵هزار و ۳۹۱ تن نیز به فرآورده‌های نفتی اختصاص دارد.

مدیر اداره بنادر و دریانوردی قشم، میزان کالاهای وارداتی به بنادر قشم را ۶۹ هزار و ۱۱۶ تن اعلام کرد و ادامه داد: در همین مدت ۲۵۰ هزار و ۲۱۰ تن کالای صادراتی در بندرهای قشم جابه‌جا شده است که در همسنجی با مدت مشابه سال قبل قریب به ۳ برابر افزایش را نشان می‌دهد.

به گفته اشتری؛ حجم عملیات کابوتاژ(کران بری) کالاهای غیرنفتی در این مدت نیز رقمی افزون بر ۳ میلیون و ۸۹۳هزار و ۲۸ تن بوده است.

مدیر اداره بنادر و دریانوردی قشم افزود: از ابتدای سال جاری تا پایان مهرماه نیز، یک هزار و ۱۶۷ TEU کانتینر با افزایش ۶۴ درصدی در بنادر بهمن و کاوه تخلیه و بارگیری شد.

به گزارش سازمان بنادر و دریانوردی، جزیره قشم با برخورداری از ۱۲ بندر تجاری، صنعتی، نفتی و مسافری تحت نظارت اداره بنادر و دریانوردی قشم اداره می‌شود.