شناسهٔ خبر: 119016 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی خبرداد:

بازسازی و مقاوم‌سازی پل سنگ بست در محور مشهد - فریمان

98765 مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی از اجرای عملیات بازسازی و مقاوم‌سازی پل سنگ بست در محور مشهد – فریمان خبرداد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از خراسان‌رضوی، جعفر شهامت گفت: اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی با هدف ارتقاء و تداوم خدمات و فعالیت‌های ضروری و کاهش آسیب‌پذیری زیرساخت‌های کشور و تقویت و مقاوم‌سازی پل‌های استان، به عنوان یکی از مهم‌ترین زیرساخت‌های بخش حمل و نقل، اقدام به تعمیر اساسی پل سنگ بست با اعتباری بالغ بر 15 میلیارد ریال کرد.

وی اذعان داشت: این پل به دلیل قرارگیری در محور تایباد – تربت‌جام – فریمان – مشهد که بخشی از کریدور ترانزیت شرقی – غربی کشور محسوب می‌شود، از اهمیت و جایگاه ویژه‌ای برای استان برخوردار است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی با بیان اینکه پل سنگ بست با قدمتی بیش از 50 سال با سه دهانه، روی رودخانه بزرگ فصلی سنگ بست در کیلومتر 35 محور مشهد – فریمان واقع شده است، افزود: قدمت پل، شرایط جوی حاکم و حجم بالای تردد وسایل نقلیه سنگین موجب اضمحلال شدید روسازی و بروز ترک‌های سازه‌ای در این پل شده بود. همچنین تغییر مسیر رودخانه، آبشستگی و عریان شدگی قابل توجه یکی از سه دهانه پل را به همراه داشته است و چنانچه عملیات بازسازی این پل صورت نمی‌گرفت، با جاری شدن سیلاب‌های بهاره، تردد از این محور قطع یا با اختلال و کاهش قابل توجه ایمنی همراه بود.

گفتنی است؛ این پروژه که در محور مشهد – سنگ بست- فریمان- تربت‌جام به انجام رسیده است، شامل تقویت پایه و دیواره‌ها، مرمت پوشش بتنی بدنه پل می‌باشد.