شناسهٔ خبر: 119019 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

معاون اقتصادی وزیر کشور مطرح کرد؛

بندر انزلی موتور محرک توسعه همه جانبه کشور

معاون اقتصادی وزیر کشور معاون اقتصادی وزیر کشور در بازدید از مجتمع بندری انزلی با بیان اینکه این بندر می‌تواند موتور محرک توسعه همه جانبه کشور باشد، گفت: مجتمع بندری انزلی آینده خوبی دارد و می‌تواند به قطب صادرات کشور تبدیل شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی،‌ محسن کوشش‌ تبار، معاون اقتصادی وزیر کشور، در بازدید از زیرساخت‌ها و توانمندی‌های مجتمع بندری انزلی با اشاره به نقش مهم این مجتمع در کریدورهای تجاری منطقه، گفت: رئیس جمهور در تمام سفرهای استانی بر برقراری ارتباط استان‌های مرزی با کشورهای همسایه تاکید دارند و این امر به خوبی در بنادر گیلان در حال پیگیری است که جا دارد از استاندار گیلان و مدیران اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان تقدیر کنم.

وی با اشاره به قدمت دیرینه مجتمع بندری انزلی، عنوان کرد: کشورهای شمالی همواره به دنبال راهی برای دستیابی به آب‌های آزاد از طریق ایران بوده‌اند که با هدف‌ گذاری رئیس جمهور و مجموعه مدیران اقتصادی کشور زمینه حضور جمهوری اسلامی ایران در عرصه‌های جدید تجاری منطقه به مانند "شانگ‌های" فراهم گشته است که این امر می‌تواند مجتمع بندری انزلی را به جایگاه اصلی خود برگرداند.

معاون اقتصادی وزیر کشور با بیان اینکه با برنامه‌ریزی مطلوب و مجهز کردن بندر انزلی به تجهیزات جدید، می‌توانیم به این بندر کمک کنیم،‌ اظهار کرد: با توجه به نیاز کشورهای دریای خزر، با تجهیز مجتمع بندری انزلی و متنوع سازی حمل بار ، این بندر می‌تواند موتور محرکه توسعه همه جانبه کشور باشد.

کوشش‌ تبار، با تاکید براینکه باید از فرصت‌های سرمایه گذاری بخش خصوصی بیشتر استفاده شود،‌ خاطرنشان کرد: همچنین باید زمینه نقش‌آفرینی بهتر بندرانزلی در حمل و نقل کالا و به خصوص ترانزیت کالا  فراهم گردد.

وی صادرات محصولات کشاورزی را از مطالبات همیشگی کشورهای شمالی خواند و گفت: با توجه به زیرساخت‌های موجود در مجتمع بندری انزلی، این بندر می‌تواند به قطب صادرات محصولات کشاورزی کشور تبدیل شود.

معاون‌وزیر کشور، دیپلماسی اقتصادی با همسایگان را از جمله برنامه‌های دولت سیزدهم دانست و تاکید کرد: با توجه به برنامه ریزی‌های دولت و توانمندی‌های مجتمع بندری انزلی، باید هرچه زودتر امکان جابجایی کالا توسط ریل و اتصال این مجموعه به شبکه ریلی کشور فراهم شود و ما به عنوان دولت تسهیل‌گری در قانون و مقررات را خواهیم داشت.

کوشش تبار با تقدیر از اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان و استانداری گیلان، ابراز امیدواری کرد با برنامه‌ریزی مناسب صورت گرفته و تسریع در اجرای این برنامه‌ها، آینده خوبی پیش روی مجتمع بندری انزلی خواهد بود.

به گزارش سازمان بنادر و دریانوردی، معاون اقتصادی وزیر کشور با بیان اینکه بندرانزلی زمینه مطالعاتی خوبی برای دانشگاه‌ها جهت استفاده از ظرفیت‌ها و شناخت بیشتر را فراهم می‌کند، از بخش خصوصی و سرمایه گذاران علاقمند به اقتصاد دریا محور خواست از ظرفیت‌های این بندر بازدید و فضای فراهم شده را مشاهده کنند؛ زیرا مراکز علمی، پژوهشی، دانشگاهی و مجامع اندیشه ورز نیز می‌توانند برنامه‌های مطالعاتی خود را به سمت شناسایی این ظرفیت‌ها سوق دهند.