شناسهٔ خبر: 119039 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در ۷ماهه گذشته انجام شده است:

ایمن سازی بیش از۳۰۰ عدد از رمپ های ورودی و خروجی راههای استان اردبیل

ببینید/خط كشی و ايمن سازی محورهای منتهی به پايانه مرزی ریمدان جهت تردد ايمن زائرين اربعين حسينی رئیس اداره ایمنی راه و حریم راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اردبیل گفت:بیش از ۳۰۰ عدد از رمپ های ورودی و خروجی راههای استان در ۷ ماهه گذشته ایمن سازی شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از اردبیل،ماشااله بهزاد، رئیس اداره ایمنی  راه و حریم راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اردبیل در بازدید از محور اردبیل-سرچم با بیان اینکه در جهت ارتقای ایمنی راه‌ها در مدت یاد شده  هزار و ۵۰۰ کیلومتر از راه‌های اصلی، فرعی و روستایی استان خط کشی شده است، گفت:جهت جلوگیری از پرت شدن وسایل نقلیه راهداران در دماغه ها و نقاط پربرخورد ۷ هزار عدد دپوی خاکی ایجاد کرده اند.

وی با اشاره به اینکه هموارسازی راههای روستایی در جهت تسهیل در رفت و آمد آنها از وظایف مهم راهداری است تصریح کرد:۸ هزار کیلومتر از حریم راههای اصلی ،فرعی و روستایی استان در ۷ ماهه گذشته تسطیح شده است.

رئیس اداره ایمنی  راه و حریم راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اردبیل در مدت یاد شده رفع افتادگی ۲ هزار و۶۰۰ کیلومتر از شانه راه استان را یادآور شدو اظهار کرد:راهداران بطور مستمر ۱۸۵ کیلومتر از سیستم روشنایی موجود راه و تونل را نگهداری می کنند.

بهزاد در ۷ ماهه گذشته  از اصلاح ۲۷۳ هزار متر از شیب شیروانی راههای استان خبرداد و خاطرنشان شد: در این مدت راهداران در دماغه های پربرخورد ۸۷۵ عدد استوانه ایمنی نصب کرده اند.

وی تهیه و نصب ۲۰ عدد چراغ های چشمک زن و پلیسی،رنگ آمیزی ۳ هزار و ۶۰۰ عدد از پایه تابلو و علائم،رنگ آمیزی ۱۴۳ عدد از پایه تابلو و چراغ های چشمک زن،شستشوی حدود ۱۰۴ هزار عدد از علائم و تعمیر ۳ هزار و ۶۰۰ شاخه از گاردریل های آسیب دیده را از دیگر اقدامات راهداری استان در ۷ ماهه گذشته برشمرد.

رئیس اداره ایمنی  راه و حریم راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اردبیل با اشاره ه اینکه رانندگان جهت حفظ سلامتی خود و سایر مترددین در جاده علاوه بر  رعایت سرعت و سبقت مطمئنه باید به تابلوهای اخباری و هشداری نیز توجه ویژه داشته باشند گفت :در ۷ ماهه گذشته ۲هزارمتر مربع تابلوهای اطلاعاتی  در راههای استان نصب شده است.

بهزاد افزود: در مدت یاد شده هزار و ۶۰۰ عدد سرعتکاه پلاستیکی، آسفالتی و مجازی رنگ آمیزی،اصلاح و نصب شده است.

وی در راستای ملزم کردن رانندگان به رعایت علائم راهوردر جاده نصب ۶هزار و۵۰۰ عدد تابلوهای الزامی را در محورهای مواصلاتی استان اردبیل یادآور شدو اظهار کرد:راهداران در محورهای مواصلاتی استان ۲هزار و ۶۰۰ عدد بازتاب ایمنی نصب کرده  و همچنین هزار و۵۰۰ متر از نیوجرسی مفصلی راهها را ارتقاء داده اند.