شناسهٔ خبر: 119043 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در شورای مسکن استان کرمانشاه مطرح شد

ساخت مسکن در طرح نهضت ملی، اقتصاد و اشتغال را رونق می بخشد

دویستمین جلسه شورای مسکن مدیر کل راه و شهرسازی استان کرمانشاه از رونق چشمگیر اقتصاد در اشتغال همزمان با اجرای طرح نهضت ملی مسکن خبر داد .

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (کرمانشاه)، مهرداد آهکی، مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه گفت: بنا به تاکید استاندار، همزمان با اجرای طرح نهضت ملی مسکن در استان، بخش عمداه ای از تسهیلات باید در اختیار کارخانه ها و تولیدکنندگان مصالح ، تجهیزات ساختمانی در استان واریز شود ، تا همزمان با رونق مسکن ، چرخ اقتصاد در اشتغال استان هم از این حرکت عقب نماند.

آهکی تصریح کرد : این طرح و حمایت آن از سوی ساختمان استانداری ، اقتصاد ، اشتغال و عمران استان را همزمان می تواند در کشور الگو قرار دهد .

مدیر کل راه و شهرسازی و دبیر دبیر شورای مسکن استان ، به نقل از امیری مقدم استاندار و رئیس شورای مسکن استان کرمانشاه تصریح کرد: سالی ۳۰ هزار واحد در طرح نهضت ملی مسکن در استان ساخته خواهد شد که در ۴ سال ۱۲۰ هزار واحد می شود اما از متولیان راه و شهرسازی استان خواسته ایم با توجه به اینکه مردم استان مشکلات زیادی در بخش مسکن دارند تمهیدات لازم را برای ساخت ۲۰۰ هزار واحد حتی بالاتر از سهیمه استان بیندیشند.

امیری مقدم در ادامه با اشاره به گردش مالی ۱۲ هزار میلیارد تومانی در سال در بخش مسکن استان افزود: این گردش مالی برای ۴ سال نزدیک به ۵۰ هزار میلیارد تومان می باشد که حجم بالایی از سرمایه  را به دنبال خواهد داشت از اینرو تمام انجمن ها و پیمانکاران ساخت و ساز باید ملزم به خرید تولیدات استانی شوند زیرا با این کار هم اشتغال و رونق اقتصادی حاصل و هم اینکه عمران و آبادانی بیشتری برای استان محقق می شود.

 وی همچنین با تاکید بر ساماندهی و مشخص نمودن وظایف کاری هر کدام از تعاونی های مسکن استان ادامه داد: ساماندهی تعاونی های مسکن استان کاری الزامی است زیرا با این برنامه از یکسو از فعالیت تعاونی های کم کار و مشکل دار جلوگیری می شود و از سوی دیگر شرایط کاری برای دیگر تعاونی ها که فعال و پرکار هستند، تبیین می شود.

گفتنی است در این نشست از سوی مدیر کل راه و شهرسازی استان کرمانشاه تاکید شد که شرکت های دست اندر کار در اجرای پروژه های نهضت ملی استان قبل از شروع بارندگی های فصلی باید راه های دسترسی را شن ریزی و آماده سازی کند که به هیچ وجه وقفه ای در اجرای عملیات به وجود نیاید .

امیری مقدم استاندار و رئیس شورای مسکن استان هم از متولیان دستگاه های خدمات رسان خواست که بدون فوت وقت مقدمات فراهم ساختن زیر ساخت های خدماتی در طرح های نهضت ملی مسکن را پیگیری کرده و به هیچ وجه ، این مهم را آینده موکول نکنند .