شناسهٔ خبر: 119054 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

در نهمین همایش ملی پدافند غیرعامل مطرح شد؛

استفاده از پدافند غیرعامل، یکی از راه‌های حفظ و پایداری از امنیت کشور/ تقدیر از سازمان بنادر و دریانوردی در نهمین همایش ملی پدافند غیرعامل

تقدیر از سازمان بنادر در نهمین همایش ملی پدافند غیرعامل از سازمان بنادر و دریانوردی به عنوان دستگاه برتر کشوری در تحقق اهداف و سیاست های ابلاغی پدافند غیرعامل و اهتمام به مصون سازی زیرساخت های بنادر حیاتی و حساس بنادر بازرگانی کشور تقدیر شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی،‌ نهمین همایش ملی پدافند غیرعامل، صبح امروز، دوشنبه ۹ آبان ماه با شعار «پدافند دانش بنیان، حفاظت از زیرساخت‌ها، تداوم کارکردها/ برای مردم» با حضور حجت الاسلام و المسلمین سید اسماعیل خطیب؛ وزیر اطلاعات، امیر سرتیپ نصیرزاده؛ جانشین رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، سردارغلامرضا جلالی، رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور، جلال زاده ؛ رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی و پیرحسین کولیوند؛ رئیس جمعیت هلال احمر در مرکز همایش‌های بین الملل صدا و سیما برگزار شد.

در این همایش عبدالله جعفری مدیر بهداشت، ایمنی و پدافند غیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی، لوح تقدیر این سازمان به عنوان دستگاه برتر کشوری در تحقق اهداف و سیاست های ابلاغی پدافند غیرعامل و انجام اقدامات متعدد در زمینه مصون سازی زیرساخت‌های بنادر حیاتی و حساس بنادر بازرگانی کشور در حوزه پدافند شیمیایی، زیستی، سایبری، الکترونیک و انرژی طی سال جاری را دریافت کرد.

براساس این گزارش، سردار جلالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور در این همایش، با بیان اینکه وظیفه پدافند غیرعامل، رصد، پایش، تشخیص تهدیدات علیه مردم است، به بیان نکاتی پیرامون ساختار سازمان، مأموریت‌ها، سیاست‌های کلی سازمان و رویکردهای سازمان پرداخت.

«سیداسماعیل خطیب»، وزیر اطلاعات نیز طی سخنانی در این مراسم با تاکید بر جایگاه مهم حفظ امنیت به عنوان پایه و بنیان همه امور کشور، گفت: یکی از راه‌های حفظ و پایداری از امنیت کشور استفاده از پدافند غیرعامل است و پدافند غیرعامل اگر بتواند هوشمند و موثر و مصونیت ساز باشد، می‌تواند نقش آفرین باشد.

وی با بیان اینکه درگیر تهدیدات نوین و متغیر هستیم و پدافند غیرعامل نیز باید هوشمندانه مقابله کند، تصریح کرد: باید نسبت به پدافند غیرعامل به صورت مستمر نظارت، ارزیابی، کنترل و برآورد وجود داشته باشد و همه آنچه که برای آن سازمان، کمیته یا مسئولیت‌سازی در دستگاه ایجاد می‌کنیم باید نسبت به آن نیز ارزیابی انجام دهیم.

همچنین سرتیپ «عزیز نصیرزاده» جانشین رئیس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران با حضور در این مراسم گفت: تنها راه مبارزه با تهدیدات دشمن گسترش پدافند غیرعامل است و در جنگ شناختی باید بر فرهنگ سازی پدافند غیرعامل توجه ویژه شود. فرهنگ سازی و درک مشترک باید ادامه پیدا کند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی هم طی سخنانی تاکید کرد: در حالی که ایران با تهدیدات متراکم و جنگ ترکیبی روبرو است، پدافند غیرعامل به یکی از مهمترین موضوعات کشور تبدیل شده است؛ به صورتی که پایداری بر امنیت ملی مستلزم توجه به مقوله پدافند غیرعامل است.

به گفته وحید جلال زاده؛ یکی از مهم‌ترین ملزومات مدیریت پیش داستانه تهدیدهای فراروی همه ملی و توسعه بازدارندگی همه‌جانبه بهره‌گیری از ظرفیت‌های پدافند غیرعامل است.

به گزارش سازمان بنادر و دریانوردی، در این مراسم، «پیر حسین کولیوند» رئیس جمعیت هلال احمر اظهار کرد: این جمعیت اصول هفت گانه دارد و یکی از آن در مواقع بحرانی و سیل یا زلزله است. ما بر خوداتکایی تاکید داریم و برای تسکین آلام بشری تلاش می‌کنیم به طوری که عالی‌ترین نشان صلیب سرخ طی سه ماه پیش در ژنو به جمهوری اسلامی ایران تعلق گرفته است.