شناسهٔ خبر: 119078 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

از ابتدای سال تاکنون انجام گرفت:

صدور ۱۰۵ رای برای تخلفات شرکت ها و ناوگان حمل و نقل عمومی مازندران

مازندران معاون حمل ونقل اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان مازندران اظهار داشت : از ابتدای سال تا به امروز با نظارت و کنترل این اداره کل، به تخلفات شرکت‌ها و ناوگان عمومی حمل و نقل کالا و مسافر استان رسیدگی و ۱۰۵رای صادر شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از مازندران ،ابوالفضل صفری اظهار داشت: از این میزان رای ۶۶ مورد مربوط به کمیسیون ماده ۱۱ و ۳۹ رای متعلق به کمیسیون ماده ۱۲ است.

وی از رسیدگی به تخلفات مطرح شده در حوزه‌های ایمنی و ترافیک، مسافر و کالا خبر داد و تصریح کرد: و عدم پرداخت کرایه حمل،اخذ کرایه مازاد بر فروش بلیط در ایام اربعین ،  عدم اخذ صورت وضعیت ، رعایت نکردن ضوابط ایمنی،شکایات حوزه حمل و نقل مسافر و کالاو اضافه تناژ،توقف اتوبوس ها در میادین،واگذاری  وسلیه نقلیه به راننده فاقد صلاحیت و فقدان برگ معاینه فنی را ازعمده تخلفات رسیدگی شده در این کمیسیون ها دانست.

صفری گفت: بر اساس ماده ۱۲ آیین نامه حمل بار و مسافر مصوب ۱۳۹۲،رسیدگی به تخلفات شرکت ها و موسسات حمل ونقل جاده ای در خصوص عدم رعایت مفاد و شرایط آیین نامه در کمیسیون ماده ۱۲ و هم چنین به استناد تبصره ماده ۶ اصلاحی قانون الزام شرکت ها و موسسات ترابری جاده ای به استفاده از صورت وضعیت مسافری و بارنامه مصوب ۱۳۸۱و بخشنامه های اعلامی به تخلفات ارجاع شده در کمیسیون ماده ۱۱ رسیدگی و باتوجه به نوع دفعات و تکرار تخلفات نسبت به لغو موقت اعتبار برگه فعالیت از یک ماه تا یکسال اقدامات لازم انجام می شود.

وی بیان کرد: مردم،رانندگان و صاحبان کالا و بار می توانند هرگونه شکایات خود را از طریق سامانه ۱۴۱ جهت رسیدگی به اداره کل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان مازندران اطلاع دهند تا در کمیسیون های مربوطه با متخلفان برخورد های قانونی لازم انجام گیرد.