شناسهٔ خبر: 119087 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون املاک و حقوقی سازمان ملی زمین و مسکن خبر داد؛

استان البرز در رتبه دوم بیشترین اسناد اخذ شده در سطح کشور

تقی رضایی معاون املاک و حقوقی سازمان ملی زمین و مسکن از صدور اسناد بیش از ۲۹۰۰ هکتار اراضی مازاد دستگاه‌های اجرایی کشور به نام وزارت راه و شهرسازی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (البرز)، تقی رضایی، معاون املاک و حقوقی سازمان ملی زمین و مسکن از صدور اسناد بیش از ۲۹۰۰ هکتار اراضی مازاد دستگاه‌های اجرایی کشور به نام وزارت راه و شهرسازی خبر داد.

تقی رضایی ضمن بیان این خبر گفت: با توجه به دستور رئیس سازمان ثبت اسناد کشور کارگروهی با حضور نماینده سازمان ملی زمین و مسکن تشکیل شد که با اقدامات مثبت صورت پذیرفته مساحت ۲۹۴۳ هکتار از اراضی مازاد دستگاه های اجرایی به نام دولت و به نمایندگی سازمان ملی زمین و مسکن منتقل شد.

عضو هیئت مدیره سازمان ملی زمین و مسکن بیان داشت وزارت جهاد کشاورزی با ۱۸۸۳ هکتار اراضی در جایگاه نخست دستگاه اجرایی اخذ سند شده قرار دارد و همچنین وزارتخانه های علوم و نفت به ترتیب با ۵۵۳ و ۱۶۳ هکتار اراضی در رتبه های بعدی قرار دارند.

در پایان رضایی ضمن مثبت ارزیابی نمودن اقدامات ادارات کل راه و شهرسازی استانهای ایلام، البرز و اصفهان، این استانها را در جایگاه های اول تا سوم اخذ اسناد اراضی مازاد دستگاه های اجرایی در سطح کشور برشمرد.