شناسهٔ خبر: 119108 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

سازمان هواشناسی اعلام کرد؛

دمای اهواز به ۳۸ درجه رسید

گرما/افزایش دما سازمان هواشناسی با ثبت بیشینه دمای ۳۸.۱ درجه بالای صفر برای اهواز،‌ این شهر را گرم‌ترین نقطه کشور طی شبانه‌روز گذشته اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، سازمان هواشناسی گرم‌ترین و سردترین ایستگاه‌های کشور طی ۲۴ ساعت گذشته را اعلام کرد.

بر اساس اطلاعات اعلام شده از سوی سازمان هواشناسی، استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و فارس سردترین استان‌های کشور طی شبانه‌روز گذشته شدند.

ارومیه واقع در استان‌ آذربایجان غربی با کمینه دمای ۴ درجه، سراب واقع در استان آذربایجان شرقی بادمای ۲.۸ درجه و صفاشهر واقع در استان فارس با ثبت دمای ۲.۴ درجه سردترین نقاط کشور شناخته شدند.

گرم‌ترین نقاط کشور نیز شهرهای اهواز در استان خوزستان با دمای ۳۸.۱ درجه، قصر قند در سیستان و بلوچستان با دمای ۳۶.۷ درجه، فهرج استان کرمان با دمای ۳۶.۱ درجه و مهران واقع در استان ایلام با دمای ۳۶ درجه نیز گرم‌ترین مناطق کشور طی شبانه‌روز گذشته شدند.

گفتنی است بیشینه دمای استان تهراننیز به ۲۶.۱ درجه در ورامین رسید.

سازمان هواشناسی کشور شرایط جوی بیشتر استان‌های کشور طی روزهای آینده را بارانی اعلام کرده که در ارتفاعات با بارش برف همراه است.

شدت بارش‌ها طی روزهای پایانی هفته در برخی استان‌ها با بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها و وقوع سیلاب در مناطق مستعد همراه خواهد شد که می‌تواند منجر به آسیب برای صنعت کشاورزی،‌ اختلال در تردد جاده‌ای و تاخیر و احتمال لغو پروازها شود و به همین منظور هشدار سطح نارنجی از سوی سازمان هواشناسی کشور صادر شده است.