شناسهٔ خبر: 119137 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

وزیر راه و شهرسازی:

بانک‌ها به تعهدات خود در قانون جهش مسکن عمل نکردند/ ایرادات شورای نگهبان به صندوق ملی مسکن برطرف شد

ببینید | برگزاری ملاقات مردمی وزیر راه و شهرسازی وزیر راه و شهرسازی درباره پرداخت تسهیلات طرح نهضت ملی مسکن از سوی بانک‌ها گفت: بانک مرکزی تکالیف بانک‌ها در قانون جهش تولید مسکن را ابلاغ کرده ولی بانک‌ها به دلایل متعددی به تعهدات خود عمل نکردند.

رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، با بیان اینکه تکریم مردم سرلوحه کار همه مدیران مجموعه وزارت راه وشهرسازی قرار دارد، گفت: در سال ۱۴۰۱ ادارت کل راه و شهرسازی استان‌ها بیش از ۳ هزار و ۳۰۰ نفر مراجعات مردمی داشتند.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به برگزاری میزهای خدمت وزارت راه و شهرسازی در سفرهای استانی رئیس جمهور خاطر نشان کرد:‌ وزارت راه و شهرسازی با برگزاری میز خدمت در حدود ۲۸ سفر استانی رتبه اول را در این خصوص کسب کرده است.

قاسمی خاطر نشان کرد: در سال ۱۴۰۱ سازمان‌های تابعه وزارت راه و شهرسازی بیش از یک هزار نفر مراجعه مردمی داشتند.

وی درباره سیستم پیگیری دستورات صادر شده در ملاقات‌های مردمی توضیح داد: تمامی دستورات صادر شده امروز برای برطرف شدن مشکلات مراجعان به مدیران مربوطه ابلاغ شد و مردم می‌توانند از طریق اداره ارتباطات مردمی وزارت راه و شهرسازی به صورت مستقیم پیگیر مسائل خود باشند.

وزیر راه و شهرسازی در ادامه از رفع اخرین ایرادات شورای نگهبان به اساسنامه صندوق ملی مسکن خبر داد و افزود: آخرین ایرادات هفته گذشته در دولت برطرف و به شورای نگهبان ارسال شد.

قاسمی همچنین درباره تکالیف بانک‌ها در خصوص پرداخت تسهیلات برای طرح نهضت ملی مسکن گفت: بانک مرکزی وظایف بانک‌ها بر اساس قانون جهش تولید مسکن را به آن‌ها ابلاغ کرده ولی بانک‌ها به دلایل متعددی به تعهدات خود عمل نکرده اند.

وی درباره میزان پیشرفت و توسعه طرح نهضت ملی مسکن با بیان اینکه رئیس جمهور هر هفته‌ این موضوع را پیگیری می‌کنند، افرود: روش‌هایی را به منظور سرعت بخشی و توسعه طرح نهضت ملی مسکن در پیش گرفتیم که شامل واگذاری زمن برای ساخت خانه های یک طبقه در شهرهای دارای زمین می‌شود.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد:‌ در شهرهای دارای اراضی کافی، به مردم زمین واگذار می‌شود و وام برای ساخت مسکن توسط خود متقاضیان نیز پرداخت خواهد شد و مردم می‌توانند به ساخت مسکن تدریجی هم اقدام کنند.

وی در پایان خاطر نشان کرد:‌ آیین‌نامه قانون جوانی جمعیت و اهدای زمین به خانواده‌های دارای سه فرزند و بیشتر ابلاغ شده و مردم می‌توانند برای دریافت آن مراجعه کنند، وزارت راه و شهرسازی طبق قانون به وظیفه خود عمل خواهد کرد.