شناسهٔ خبر: 119168 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

معاون ساخت و نگهداری راه‌های روستایی و فرعی:

پیگیری جهاد تبیین در مجموعه خیرین راه و ترابری یک وظیفه‌ است

خداداد مقبلی معاون ساخت و نگهداری راه‌های روستایی و فرعی در جلسه خیرین راه و ترابری بر تبیین روحیه جهادی و فعالیت‌های ایثارگرانه مجموعه راه و ترابری و حوزه راه و حمل و نقل تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، جلسه خیرین راه و ترابری با حضور محمد سعیدی‌کیا وزیر اسبق راه و ترابری، احمد مجیدی معاون اسبق وزارت راه و ترابری و مدیران و اعضای هیات مدیره انجمن خیرین راه و ترابری برگزار شد. 

در این جلسه خداداد مقبلی، معاون ساخت و نگهداری راه‌های روستایی و فرعی این سازمان با اشاره به کتاب "نام آوران راه و حمل و نقل"، مرحوم غنی‌زاده اولین نام آور این حوزه، گفت: جهاد تبیین موضوعی است که بارها در بیانات مقام معظم رهبری به آن اشاره شده است و هدف از نگارش این کتاب تبیین الگوی حرکت جهادی و ایثارگری‌های نسلی‌ است که در طول سال‌های پس از انقلاب، دوران جنگ و دوران سازندگی در حوزه راه و حمل و نقل انجام شد و حال وظیفه ما این است که نسل قدیم را که با اراده قوی و فولادین به کار و فعالیت می پرداخت به نسل آینده معرفی کنیم.

وی افزود: تبیین الگوی حرکت جهادی در قالب کتاب یاد شده قطعاً مصداق می‌خواهد و باید افرادی که به عنوان مصداق قابل ارائه به نسل‌های آینده هستند، معرفی و به نسل امروزی شناسانده شوند.

معاون ساخت و نگهداری راه‌های روستایی و فرعی این سازمان همچنین اظهار کرد: مجموعه وزارت راه در دوران دفاع مقدس و دوران سازندگی جمع ارزشمندی بودند که پروژه‌های عظیمی را با وجود اعتبارات اندک، نبود امکانات کافی و دوران سخت جنگ با همت و توانمندی خود به منصه ظهور رسانند؛ حال وظیفه ما بازگو کردن تلاش‌های خالصانه آنان به نسل امروزی است و یقیناً الگوی ارزشمندی برای آنان خواهد بود.

مقبلی در ادامه با اشاره به ظرفیت بالای خیرین راه و ترابری در ارائه خدمات با ارزش تصریح کرد: باید خیرین راه و ترابری را به سمت راهسازی، رفع نقاط پر حادثه و حل بحران تصادفات سوق دهیم و از پتانسیل خوب این حوزه در جهت ارتقای فرهنگ ایمنی و ترافیکی در بحث شبکه راه‌های ارتباطی کشور استفاده کنیم.

وی خاطرنشان کرد: انتقال تجربیات نسل قدیم به نسل آینده بسیار اهمیت دارد، بنابر این انتقال این اطلاعات ارزشمند باید به گونه‌ای مطرح شود که مخاطب داشته و جذاب باشد.

به گزارش سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، شایان ذکر است در این جلسه تلاشگران عرصه جهاد و سازندگی و ایثارگران حوزه راه و حمل و نقل بر موضوع تبیین و انتقال روحیه خودباوری به گونه‌ای فراگیر، مستند و مستدل تاکید کردند.