شناسهٔ خبر: 119172 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس اداره‌ راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای خرانق اعلام کرد:‌

صدور بیش از ۱۲ هزار بارنامه در خرانق طی ۶ ماه اول امسال

مهندس هاتفی اردکانی رئیس اداره‌ راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای خرانق گفت: طی ۶ ماهه نخست امسال بیش از ۱۲ هزار بارنامه توسط شرکت‌های حمل‌ و نقل بار خرانق صادر شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(یزد) ،علی هاتفی اردکانی رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای خرانق اظهار داشت: با توجه به شرایط ویژه منطقه خرانق و وجود معادن مهم، اکثر محموله‌هایی که توسط ناوگان حمل و نقل بار خرانق جابه‌جا می‌شود، از نوع خاک‌های معدنی است.

رئیس اداره‌ راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای خرانق افزود: در حوزه استحفاظی این اداره ۵ شرکت باربری حمل ‌و نقل کالا فعالیت دارند و روزانه بالغ ‌بر ۶۵۰ بارنامه صادر می‌شود.

وی افزود: رابط حمل‌ و نقل اداره راهداری و حمل ‌و نقل جاده‌ای خرانق به‌ طور مرتب از روال صدور بارنامه بازدید و بررسی به عمل می‌آورد و در صورت بروز تخلف،گزارش آن را به مرکز ارسال می‌کند.

هاتفی اردکانی میزان تردد روزانه محورهای مواصلاتی حوزه استحفاظی خرانق را ۴ هزار دستگاه از انواع خودروهای سواری، کامیون و اتوبوس اعلام کرد و گفت: این میزان از تردد نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد داشته است.
رئیس اداره‌ راهداری و حمل ‌و نقل جاده‌ای خرانق درباره‌ی وضعیت رسیدگی به تخلفات رانندگان و شرکت‌های حمل ‌و نقل عمومی اظهار کرد: در استقرار و گشت‌های مشترک با پلیس‌ راه، ضمن کنترل ناوگان باری و مسافری و احصاء تخلفات احتمالی، تناژ بار ناوگان باری کنترل و در صورت اضافه‌بار به مراجع ذیصلاح ارجاع داده می‌شوند.

این مقام مسئول با تأکید بر اهمیت حفظ ایمنی جاده‌ها تصریح کرد: طی ۶ ماهه نخست سال جاری بالغ‌ بر ۱۸ مورد پاک‌سازی سطح راه از آثار تصادف، تعمیر و مرمت بالغ‌بر یک هزار و ۶۵۰ علائم عمودی اخطاری، انتظامی و اطلاعاتی راه‌ها و لکه‌گیری بالغ‌بر ۱۸۹ مترمربع با استفاده از ۴۸ تن آسفالت سرد و گرم توسط این اداره انجام شده است.

هاتفی اردکانی در رابطه با ایمن‌سازی مدارس حاشیه راه‌های خرانق اظهار کرد: یک مورد مدرسه موجود در حاشیه راه‌های اصلی این اداره، شناسایی و جهت ایمن‌سازی در برنامه کاری قرار دارد.

وی در رابطه با وضعیت رسیدگی و جبران خسارات ناشی از وقوع سیل اظهار کرد: در اردیبهشت و مرداد باش قرار داشتند.

هاتفی اردکانی افزود: انسداد راه‌های خسارت‌دیده و ایمن‌سازی آن‌ها، شانه سازی بیش از ۵ کیلومتر از راه‌های خرانق، اصلاح و مرمت درواسیونها، بالغ‌بر ۲۵ عملیات قنو زنی و تنقیه پل‌ها و تیغ‌زنی ۱۵۰ کیلومتر از راه‌های روستایی از جمله اقداماتی بود که طی ۶ ماه نخست امسال توسط اداره‌ راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خرانق انجام شد.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای خرانق در بخش پایانی صحبت های خود با اشاره به به تمهیدات این اداره در رابطه با طرح راهداری زمستانی گفت: آماده‌سازی ماشین‌آلات راهداری زمستانی و استقرار در راهدارخانه‌ها و گردنه‌های برف‌گیر، تهیه ۲۵۰ تن ماسه و نمک و دپو در محل سوله‌هایی که به همین منظور در راهدارخانه‌ها تعبیه شده، تعبیه کیسه‌های ماسه و نمک در گردنه‌های برف‌گیر از جمله اقدامات انجام‌شده توسط این اداره است.