شناسهٔ خبر: 119182 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در ۷ماهه گذشته انجام شده است:

روکش آسفالت ۵۳ کیلومتر از محورهای مواصلاتی شهرستان اردبیل

اجرای روکش آسفالت سه راهی دشتک به نهبندان رئیس اداره راهداری و حمل ونقل جاده ای شهرستان اردبیل گفت:۵۳ کیلومتر از محورهای مواصلاتی شهرستان اردبیل در ۷ ماهه گذشته روکش آسفالت شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از اردبیل، بهرام خیاوی در بازدید از محور اردبیل- خلخال با بیان اینکه در جهت ارتقای ایمنی راهها، ۱۲۹ کیلومتر از شیب شیروانی راهها توسط راهداران اصلاح شده گفت:در مدت یاد شده  ۲۰ هزار متر مربع رفع چاله وهمچنین ۱۴ هزار متر مربع نیز قشر رگلاژی اجرا شده است.

وی خط کشی ۲۹۵ کیلومتر از محورهای مواصلاتی این شهرستان را در ۷ ماهه گذشته یادآور شدو اظهار کرد:در این مدت ۹۴۰ کیلومتر از کانال های طرفین راه توسط راهداران اصلاح و بازسازی شده است.

رئیس اداره راهداری و حمل ونقل جاده ای شهرستان اردبیل در ۷ ماهه گذشته از تسطیح و رگلاژ۳هزار و۲۰۰ کیلومتر از حریم راهها وجاده شنی این شهرستان خبرداد و تصریح کرد:راهداران ۲۳ هزار متر مکعب از شانه راه و راههای شنی شهرستان اردبیل را شن ریزی انجام داده اند.

خیاوی با اشاره به اینکه با هدف آگاهی دهی به رانندگان ۵۲۹ متر مربع تابلوهای اطلاعاتی در محور های مواصلاتی شهرستان اردبیل نصب شده خاطرنشان کرد:در جهت ملزم کردن رانندگان به رعایت قوانین راهور ۲ هزار عدد تابلوهای الزامی نیزدر راههای این شهرستان تهیه و نصب شده است.

وی رنگ آمیزی،اصلاح،تهیه و نصب بیش از ۵۰۰ عدد سرعتکاه آسفالتی،مجازی و پلاستیکی را توسط راهداران در راههای شهرستان اردبیل یادآور شدو اظهار کرد: در جهت جلوگیری از پرت شدن وسایط نقلیه ۲ هزار عدد دپوی خاکی در دماغه ها ونقاط پربرخورد  ایجاد شده است.

رئیس اداره راهداری و حمل ونقل جاده ای شهرستان اردبیل نصب ۷۰۰ متر حفاظ در پرتگاهها و آبروها و رفوژ میانی، تهیه و نصب ۶۴۰ عدد بازتاب ، شستشوی ۳۱هزار عدد علائم به صورت مستمر، بازدید و ثبت بی ام اس پلها، پاکسازی سطح جاده از آثار لاشه حیوانات به تعداد ۸۷۲ مورد، تعمیرات ابنیه فنی وپلها ها به تعداد ۲۲ دستگاه و زهکشی و دراواسیون ۱۹۵ متر مکعب از پلهای بزرگ را از دیگر اقدامات مهم راهداران شهرستان اردبیل در ۷ ماهه گذشته برشمرد.

خیاوی در ۷ ماهه گذشته اصلاح هزار و ۴۰۰ کیلومتر از تابلوهای انتظامی را در شهرستان اردبیل یادآور شدو تصریح کرد: در مدت یاد شده زاهداران بیش از ۶۰۰ عدد بازتاب ایمنی در جاده های این شهرستان نصب کرده اند.

وی با بیان اینکه راهداری شهرستان اردبیل مسئولیت نگهداری از۹۴.۳ کیلومتر بزرگراه ، ۵۴.۸ کیلومتر راه اصلی- شریانی، ۳۶۹.۸  کیلومتر راه روستایی آسفالته، ۵۸ کیلومتر راه شوسه شنی، ۸۱.۰۹کیلومترخاکی و ۷۷.۱ کیلومتر راه فرعی پرترافیک از جمله ( اردبیل – آبی بیگلو ، اردبیل - کورائیم ، اردبیل جاده قدیم مشگین شهر)  را برعهده دارد گفت:این شهرستان به دلیل وجود راههای توریستی از جمله سردابه و ارجستان ،آلوارس ، پیست اسکی و جاده دریاچه نئور از اهمیت ویژه ای برخوردار است.