شناسهٔ خبر: 119184 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس اداره نظام مهندسی و مقررات ملی ساختمان راه وشهرسازی تهران عنوان کرد ؛

صدور ۲۵۳ پروانه اشتغال به کار الکترونیکی برای مهندسان تهران

نظام مهندسی تهران از ابتدای سال جاری تاکنون ۲۵۳ پروانه اشتغال به کار از طریق درگاه ملی مجوزهای کشور و سامانه پروانه الکترونیکی مهندسان، کاردان ها و معماران تجربی وزارت راه و شهرسازی (سپامک)، برای مهندسان استان تهران صادر شده است.

 به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (تهران)، جواد فلاح رئیس اداره نظام مهندسی و مقررات ملی ساختمان راه وشهرسازی تهران گفت: با توجه به راه اندازی سامانه سپامک توسط وزارت راه و شهرسازی، در سال جاری پروانه اشتغال به کار تمامی متقاضیانی که در آزمون ورود به حرفه مهندسی، کاردانی، معماران تجربی و ... پذیرفته شده اند، به صورت الکترونیکی صادر شده است.

رئیس اداره نظام مهندسی و مقررات ملی ساختمان راه و شهرسازی تهران ادامه داد: بر اساس دستورالعمل وزارت راه و شهرسازی، مقرر شده است این مجوزها از طریق سامانه سپامک متصل به درگاه ملی مجوزهای کشور به صورت غیرحضوری صادر شود.

وی افزود: در این راستا با توجه به تصویب هیئت مقررات زدایی و بهبود محیط کسب و کار وزارت امور اقتصادی و دارای، در حوزه راه و شهرسازی ۱۴ مجوز  در راستای صدور پروانه اشتغال به کار اعلام شده است.

فلاح همچنین تصریح کرد:  تاکنون ۲۵۳ پروانه اشتغال به کار از طریق درگاه ملی مجوزهای کشور و سامانه پروانه الکترونیکی مهندسان، کاردان ها و معماران تجربی وزارت راه و شهرسازی (سپامک)، برای مهندسین تهران صادر شد که از این تعداد ۲۵۰ پروانه اشتغال  متعلق به مهندسان (شخص حقیقی) در صلاحیت های طراحی – نظارت و اجرا و همچنین تعداد ۳ پروانه اشتغال به کار مربوط به به سازندگان مسکن و ساختمان (شخص حقیقی) بوده است.

فلاح همچنین گفت: گفتنی است بنابر دستورالعمل وزارت راه و شهرسازی در حال حاضر فرآیند تمدید، توسعه یا انحلال مجوز کسب و کارها از مسیری خارج از درگاه ملی مجوزها و بر اساس روال سابق انجام می گیرد.  

رئیس اداره نظام مهندسی و مقررات ملی ساختمان راه و شهرسازی تهران در انتها یادآور شد: لازم به ذکر است که ایجاد بستر لازم در سامانه سپامک برای شروع فرآیند تمدید، ارتقا و درج صلاحیت جدید پروانه اشتغال به کار  به صورت الکترونیکی در دستور کار وزارت راه و شهرسازی قرار دارد.