شناسهٔ خبر: 119207 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان رضوی مطرح کرد؛

تحقق اهداف نقشه راه اصلاح نظام اداری و تحول اداری در سطح دستگاه‌های اجرایی/ تقدیر از شهر جدید بینالود به عنوان دستگاه برتر ارزیابی عملکرد سال ۱۴۰۰

شهر جدید بینالود در بیست و پنجمین جشنواره شهید رجایی استان خراسان رضوی، در گروه زیربنایی و توسعه زیر ساخت، از شرکت عمران شهر جدید بینالود به عنوان دستگاه برتر ارزیابی عملکرد سال ۱۴۰۰ خراسان رضوی، تقدیر شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، بیست و پنجمین جشنواره شهید رجایی استان خراسان رضوی، با حضور استاندار خراسان رضوی، معاونان استاندار، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، اعضاء شورای راهبری توسعه مدیریت و مدیران دستگاه‌های اجرایی استان، در سالن اجتماعات سردار شهید سلیمانی استانداری خراسان رضوی برگزار شد.

رضا جمشیدی، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان رضوی در این مراسم با اشاره به اهداف نظام ارزیابی عملکرد گفت: تحقق اهداف نقشه راه اصلاح نظام اداری و تحول اداری در سطح دستگاه‌های اجرایی، شناسایی میزان توانایی و موفقیت واحدهای استانی در دستیابی به اهداف و انجام ماموریت‌های محوله و اخذ بازخورد از میزان موفقیت و اثر بخشی چشم انداز از جمله این اهداف است.

وی همچنین سیاست‌های کلان و برنامه‌های توسعه را از دیگر اهداف خواند و عنوان کرد: می‌توان اصلاح و بهبود برنامه‌ها و فعالیت‌های دستگاه، تقدیر از دستگاه های اجرایی موفق و ارائه پیشنهادات اصلاحی به دستگاه‌هایی که عملکرد نامطلوب داشته اند، انعکاس نقاط قوت و ضعف، فرصت ها و تهدیدهای دستگاه ها، توسعه دولت الکترونیکی و صیانت از حقوق شهروندی و ارتقای سلامت اداری را نیز از اهداف نظام ارزیابی عملکرد برشمرد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان رضوی با بیان اینکه دستگاه‌های اجرایی استان در دو بعد شاخص‌های عمومی و اختصاصی مورد ارزیابی عملکرد قرار می‌گیرند، تصریح کرد: ارزیابی عملکرد شاخص‌های عمومی، در محورهای مرتبط و همسو با برنامه جامع اصلاح نظام اداری مصوب شورای عالی اداری کشور که دارای اهداف سالانه و استانی است، انجام می‌شود.

جمشیدی ادامه داد: در محورهای هشت‌گانه ارزیابی شاخص‌های عمومی دستگاه‌های اجرایی استان در سال ۱۴۰۰، نحوه ارائه خدمات دستگاه و سهولت استفاده، شایسته سالاری در انتصاب نیروی انسانی، اجرا و ارزشیابی دوره‌های آموزشی مدیران و کارکنان، ارتقاء سلامت اداری دستگاه، ارائه خدمت به شهروندان توان‌خواه، استقرار نظام رسیدگی به شکایات مردمی، استقرار نظام جامع توسعه و ترویج فرهنگ اقامه نماز و آسیب شناسی و بهبود عملکرد مورد ارزیابی قرار گرفت.

دبیر شورای راهبری توسعه مدیریت خراسان رضوی تاکید کرد: ارزیابی عملکرد شاخص‌های اختصاصی رابطه مستقیم با فعالیت‌ها و وظایف تخصصی دستگاه‌های اجرایی دارد و براساس اهداف سالانه مندرج در برش استانی که هرساله توسط سازمان اداری و استخدامی کشور طی تفاهم‌نامه‌ای با وزارتخانه‌های دستگاه‌های اجرایی صورت می‌پذیرد، انجام می‌شود.

به گزارش روابط عمومی شرکت عمران شهر جدید بینالود، شایان ذکر است دستگاه‌های اجرایی حائز بالاترین امتیاز در گروه زیربنایی و توسعه زیر ساخت در ارزیابی عملکرد سال ۱۴۰۰، به ترتیب شرکت آب و فاضلاب مشهد و شرکت عمران شهرجدید بینالود انتخاب شدند که با حضور استاندار خراسان رضوی از از این دستگاه‌ها تقدیر شد.