شناسهٔ خبر: 119208 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

به مناسبت نکوداشت هفته پدافند غیرعامل؛

اجرای ۲۶ برنامه با محوریت پدافند غیرعامل در راهداری البرز

پدافند غیرعامل به مناسبت هفته نکوداشت پدافند غیرعامل ۲۶ عنوان برنامه با هدف آگاه‌سازی و آشنایی بیشتر کارکنان با موضوع پدافند غیرعامل در اداره‌کل راهداری البرز اجرا شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(البرز)، اکبر پرتوی، مسئول پدافند غیرعامل و مدیریت بحران راهداری البرز با اشاره به ضرورت حیاتی سرمایه‌گذاری در زمینه پدافند غیرعامل اظهارکرد: پرداختن به پدافند غیرعامل، یک ماموریت و رویکرد همیشگی است که باید به آن توجه ویژه‌ای شود.

وی با بیان اینکه بازدارندگی مهم‌ترین ثمره آمادگی در زمینه پدافند غیرعامل است، افزود: پدافند غیرعامل یکی از موثرترین و کم‌هزینه‌ترین روش‌های دفاع در مقابل دشمن است.

این مسئول در ادامه به برنامه‌های اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای البرز در هفته گرامیداشت پدافند غیرعامل(چهارم تا یازدهم آبان‌ماه) اشاره کرد و گفت: اجرای ۲۶ برنامه در این بازه زمانی در دستور کار قرار گرفت که برگزاری نشست‌های تخصصی و دوره آموزشی آشنایی با پدافند غیرعامل از جمله آنها بود.

پرتوی، تهیه بسته‌های فرهنگی و آموزشی و برگزاری مسابه کتابخوانی با محوریت پدافند غیرعامل و راه‌های شناخت آن، تهیه بروشور اطلاع‌رسانی با موضوع مربوطه و توزیع آن در بین کارکنان اداره‌کل را از دیگر اقدامات اجرایی دانست و افزود: به مناسبت این هفته تبلیغات محیطی اداره‌کل هم با نصب پوستر و بنرانجام شد.

مسئول پدافند غیرعامل و مدیریت بحران اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای البرز در پایان بر ضرورت برنامه‌ریزی در راستای آموزش اصول پدافند غیرعامل تاکید کرد و گفت: فعالیت در این حوزه فقط نباید به هفته نکوداشت پدافند غیرعامل خلاصه شود بلکه این مهم باید در طول سال مدنظر قرار بگیرد.